torsdag 22 juni 2017

HURRA, BARA ETT HALVT ÅR TILL JUL!

Någon midsommar-svängom blir det inte i år. (Heller.)
Min ork i dessa dagar kan jämföras med grundvattennivån i landet. D.v.s. katastrofalt låg.
Därför sparar jag min minimala energi till det mest nödvändiga.
Och där ingår inte dans av något slag.
Ja, det skulle då möjligen vara "Godnattvalsen".
(Men med tanke på vattenbristen vore nog en regndans mer passande.)

Jag hoppas att orken och lusten snart återkommer både för vardagssysslor och bloggande.
Till dess önskar jag er en riktigt skön, glad och solig midsommarhelg.
Njut nu av härliga sommardagar och eventuell semester. Att det redan börjat mörkna  — och att det bara är ett halvt år kvar till jul — det kan ni förtränga tills vidare.
Jodå, jag vet att jag är en trist glädjedödare. Förlåt.

5 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen att det där halvåret går med snigelfart. Snöslask och mörker är rena fasan. Jag ska inte heller dansa i midsommar....har en sån himla träningsvärk efter promenerandet i Ullared igår. Hoppas du ändå får en trevlig midsommar utan dans.

    SvaraRadera
  2. Trevlig Midsommar! Vädret är inte särskilt uppiggande och tanken på att det bara är ett halvår till jul gör ju ingen gladare. Å andra sidan är det bara ett år till nästa midsommar.

    SvaraRadera
  3. Visst, vi går mot mörkare tider. Men först ska vi njuta av sommaren. Men egentligen gillar jag nog jul mer än midsommar. Julen är festligare! Ha en bra midsommar hur som helst.

    SvaraRadera
  4. Ha en fortsatt fin midsommar Annica!
    Skrev ett mail till dig.
    Hoppas att din ork och lust kommer snart. :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du hade en bra midsommar och hoppas att du piggar på dig och får lite mer ork. Tack så mycket för det fina midsommarkortet :)

    SvaraRadera