lördag 24 mars 2018

SUCK ... SOMMARTID — IGEN!

Mitt bidrag till sommartidstjafset.
---
Om inte fullt sju timmar är det dags igen för det årliga tramset, d.v.s. sommartid.
Jag må uppfattas som tjatig om detta men jag kommer aldrig att tycka att är ett bra påhitt.
Ett sundhetstecken är ju att man nu faktiskt har börjat ifrågasätta tramsigheten.
Inte bara här i Sverige utan i EU överhuvudtaget.
Men innan EU:s alla byråkratiska kvarnar har malt färdigt så har jag säkert varit mull i många år.
Jag kan bara gratulera alla som eventuellt får vara med om undret.

Hur som helst, i natt (natten mot söndag), klockan 02.00 så blir klockan helt plötsligt 03.00.
Så kom ihåg att ställa fram era klockor innan ni stämmer träff med John Blund.
Annars har söndagen redan en timmes försprång i morgon när ni vaknar.
Speciellt mycket sommartid är det inte utanför mina fönster.
---
Avslutar med att be om ursäkt för att jag inte svarat på era kommentarer i de två föregående blogginläggen. Jag mår fortfarande inte bra. Idag kan jag inte ens gå utan att tårarna rinner eftersom mitt knä verkar ha drabbats av en total "härdsmälta".
Jag har så vansinnigt ont att jag kvider.
Om jag vore vovve skulle jag gnällande säga: Avsluta mitt lidande!
Eller nå´t så´nt.
😉

3 kommentarer:

  1. Men så hemskt det låter. Finns det verkligen ingen smärtlindring du kan få. Min mobil och dator ändrar själv tiden tack och lov, annars hade jag glömt det. Hoppas du snart ska känna dig bättre. Tröstekramar i massor.

    SvaraRadera
  2. Jag lider med dig och ditt smärtande knä. Man är så beroende av en fungerande gångapparat. Stackars dig!

    Däremot är det inte ett dugg synd om alla som klagar på att vi ska ställa om klockan till sommartid. Det är lätt som en plätt och orsakar ingen irritation hos mig i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Ja, vi ställde om klockorna för ett par veckor sedan här i USA.
    Det man verkar tala om nu inom EU är att göra sommartiden till normaltid i stället för normaltiden. Man hör ju hur absurt det låter. Saknar att ha normaltid året runt.
    Men Annica, har du så fruktansvärt ont. Det låter ju fruktansvärt.
    Kan du få hjälp med någonting från läkaren?
    Stor kram!

    SvaraRadera