söndag 22 april 2018

ENERGI-, ORK- OCH SKRIVLUSTSBRIST

Det är länge sedan jag skrev ett blogginlägg. Över två veckor. Kanske dags att visa ett livstecken.
Jag har också varit dålig på att skriva kommentarer hos andra och att svara på dem som skrivits här hos mig. Förlåt.
Orsaken är att jag känner mig ungefär som batteriet här ovan — det är akut energibrist.
Mycket beroende på ohälsa.
Orken är på nollstrecket. Skrivlusten likaså.
Humöret ligger dock lite högre upp på skalan (än så länge) och det är jag förstås tacksam för.
Under påskveckan gjorde min väninna G med man en utflykt norrut till IKEA Haparanda-Tornio.
Eftersom jag har så uschligt ont både i rygg och vänsterknä var det inte läge att göra dem sällskap. Men jag bad dem köpa spegeln som syns på nedanstående bilder.
Den hänger nu på dörren till min gästtoalett i hallen och är mycket praktisk.
Jag är jättenöjd.
Tack för köp-hjälpen, G & N!
Fiffig spegel som hängs över en dörr.
Närbild spegel.
Närbild spegelns hylla och "krokar".
(Min "Dazz"-skylt sitter fast med magneter. Så även "pissepojken" högst upp.)

Ha en skön söndag.

3 kommentarer:

  1. Talande bild med det läckande batteriet. Även jag som har ett någorlunda fungerande batteri känner ibland att fantasi och energi inte riktigt räcker till för bloggande och ändå är det ju så roligt. Hoppas våren ger dig ny kraft istället för trötthet.

    Spegeln är superfin.

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen att du får litet mer energi och lust igen.
    Framför allt när dagarna blir längre och det blir varmare och mera sol (förhoppningsvis).
    Jobbigt med din värk och det onda.
    Vad fint med snälla vänner som hjälper till. :)
    Fin spegel och kul skylt!
    Ha det bra och kramar!

    SvaraRadera
  3. Smart idé att hänga spegeln på en dörr. Hoppas du "piggnar till" snart men det är för väl att humöret inte också dalar. Kram

    SvaraRadera