lördag 23 juni 2018

VÅTT OCH GRÅTT

Midsommaraftonen 2018 blev en mycket blöt historia här i norr.
Och då menar jag vädermässigt.
Hur blöt den blev alkoholmässigt har jag ingen aning om.
Men en inte alltför vild gissning är att ganska många promille har runnit genom strupar överallt i landet. Det brukar vara så under midsommarfirandet.

Jag, helnykteristen, har aldrig förstått det där med att det måste vara sprit med så fort det är fest.
En blöt fest, det är för mig att regnet öser ner. Otur med vädret, helt enkelt.
Jodå, varsågod, ni som tycker att jag verkar vara en väldans tråkig typ, det får ni så gärna tycka.
Plask!
Grått. Jämngrått. Inga nyanser alls.
Regnigt? Stövlar på!

Må nu alla ha det bra och må förträffligt även under resten av helgen.
Hoppas den nyktra tanten i norr.

6 kommentarer:

  1. Hej och ha en trevlig fortsättning på den nyktra helgen. Midsommaraftonens väder var visst bedrövligt över stora delar av landet och hos oss är det inte så mycket bättre idag. Men det regnar inte och i morgon skiner solen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag kan tänka mig att det är ett antal midsommarfirare som idag har "ont i håret". Men de får ju skylla sig själva.
      Kvalar inte midsommaraftonen 2018, vädermässigt, in som en av de uschligaste aftnarna vi haft?

      Radera
  2. Jag behövde inga stövlar i midsommar fastän det kom lite regn. Tack för mailet. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här var det verkligen stövelväder på midsommaraftonen. Men tack vare det så var dagen ovanligt lugn kunde vi läsa i tidningen.
      Idag lyser solen!

      Radera
  3. Vilka tvära kast i vädret. Maj med högsommarvärme i stora delar av landet och nu i juni kallt och regnigt.
    Håller helt med dig om att alltför många blir litet väl runda under fötterna just på midsommar. Man kan ha roligt med juice och vatten. :)
    Kramar från helnyktra tanten i Weed ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Söderut har vädret dock varit mycket varmare än här i norr. Men det passar åtminstone mig alldeles förträffligt. :)
      Vatten är ju den bästa drycken av alla! Vill man riktigt lyxa till det så smakar en Pommac bra.
      Kram från vattendrickaren i norr! :)

      Radera