tisdag 17 september 2019

TUMMEN NER, TELIA!

Nu har Telia verkligen trasslat in sig.
(Faktiskt skickligt gjort med tanke på all sladdlös teknik vi omges av numera.)
Under flera dagar har jag försökt få kontakt med företaget men det har inte lyckats.
Ringer man till Telia då måste man vara inställd på att ha VÄLDIGT gott om både tid och tålamod.
Man kan ju definitivt ha trevligare — och viktigare! — saker för sig än vänta i en oändlig telefonkö.
Men ... det klart ... chockhöjer man priserna så ringer upprörda kunder och vill klaga. 
Ja, kanske t.o.m. säga upp bekantskapen med gamla Telia.
Dags för skärpning!
Dessutom, det ska inte behöva ta en och en halv minut innan man ens hamnar i kön.
Det är ungefär den tid det tar för all information man initialt tvingas lyssna till när man ringer 90200.
Går det inte att korta ner pladdret?
... går utan tvekan till  —  Telia!
👎

5 kommentarer:

  1. Jag har läst att en del haft mycket strul med Telia. Konstigt om det bara fortsätter. De måste väl ta till sig av kritiken. Tyvärr är det alltid så när man ringer nånstans nu att man får en massa val och sen hamnar man i kö. Urtrist! Vi får gå över till att skicka röksignaler i stället. Hoppas allt är ok hos dig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Struligast med Telia är att få kontakt med "dem". Ja, och så naturligtvis deras priser som nu svävar iväg till himmelska höjder. Annars tycker jag att det har fungerat bra.
      Jag har varit Telia trogen i alla år trots att jag har 10 ggr snabbare uppkoppling med Bredbandsbolaget genom min brf-förening och den ingår i hyran. När det gäller detta är jag givetvis otroligt korkad, men jag har tyckt att det funkat med Telia (och e-postadresser m.m. som jag annars måste byta). Men om gamla Telia inte ger mig ett bättre erbjudande så kanske jag "gör slut" med dem när det gäller fast telefon och bredband. Då skulle jag spara många tusenlappar per år. Men, som sagt, hur får man kontakt med dem???

      Radera
  2. Har haft samma kötider en gång då Telia tyckte att vi skulle betala drygt 6 000:- vilket naturligtvis var alldeles åt skogen. Vi fick rätt så småningom - men ett tips: Ring helgtid, då är det ofta nästan ingen kötid alls.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Igår förmiddag var kötiden "bara" 17 minuter! Och efter en liten stund blev jag erbjuden av "Telia-rösten" att jag kunde välja mellan att bli uppringd när det var min tur eller vänta kvar. Jag valde naturligtvis att bli uppringd. Och efter en stund plingade de från ett 010-nummer.
      Förr ringde jag också ibland under helgerna men nu är det inte öppet lördag-söndag. Bara en chatt är öppen då. Annars är det vardagar 8-17 som gäller numera. Det mesta VAR bättre förr. :/

      Radera
  3. Alla dessa knappar, och inte visste vi vart dom ledde! Allvarligt talat så är det också ofta svårt att hinna med att höra de olika valen, och så får man börja om från början igen. Det här gäller ju också inom sjukvården, men med det undantaget att man slipper sitta och vänta, för de uppger oftast en tid då dom ska ringa upp. Det tycker jag är väldigt bra!

    SvaraRadera