fredag 16 augusti 2024

HOPPSAN, SOMMAREN BARA FÖRSVANN!

Så var det dags att byta header.
Min favoritblomma, löjtnanstshjärtat, har ju blommat ut för länge sedan.
Det är nästan två månader sedan jag bloggade!
Då låg hela sommaren där och bara väntade på oss.
Vi hoppades på en hel radda av soliga och lustfyllda dagar.
Nu är de snart helt förbrukade. Vi är redan inne på andra halvan av augusti!
Hur har det gått till?
Det är inte klokt vad tiden har bråttom!

Sommaren 2024 har varit en blandning av de flesta vädertyper.
Varierat väder är ju bra för människor, djur och natur.
Men det ska varieras med måtta.

Var hittar man termostaten för värmen?
Hemsk, t.o.m. dödlig hetta i många länder.
Och var sitter kranen för vattenflödet?
Enorma regnmängder har fallit och orsakat både dödsfall och stora materiella skador.
Det ska inte vara hett som hos "han med hornen".
Och det behövs ingen ny syndaflod.
Eller ... kanske det är just en sådan som skulle behövas för att få lite ordning och reda i världen.
En nystart, så att säga.
Vi nollställer hela rasket och börjar om från scratch.
Skulle det bli någon skillnad?
Skulle mänskligheten ha lärt sig något?
Tveksamt. Mycket tveksamt.

Men, om inte annat skulle jag vilja nollställa min egen kropp. 
Ge den en ny chans.
Tänk om man kunde få den att fungera som förr. Eller, ja, nästan i alla fall.
Jag bryr mig inte så mycket om utsidan, rynkor och häng får hänga med,
men insidan behöver en omstart.
Det är många funktioner som verkligen är i behov av en omfattande uppdatering.
Undrar vart man vänder sig för att ladda ner en sådan?
Måste kolla ... Oj, se där!
Så, nu är det klart! Jag är tillbaka i min forna form.

Hahaha!

Önskar mina trogna kvarvarande läsare en fin helg.

Vill ni lyssna till lite vacker sång så klicka på länken nedan.
Fyra skönsjungande män, gruppen Mezzo, från Kazakstan sjunger "Time to say goodbye".

6 kommentarer:

  1. Vi har haft en lagom-sommar. Lagom varmt, lagom mycket regn och lagom med sol. Tacksam att slippa bo där termometern visar 40 varma grader.
    Imponerad av din forna form, den är nästan i klass med OS-gymnasternas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. På många sätt är vi svenskar ett "lagom-folk" och vi bor ju i "lagom-landet". Vi gillar lagom. Lagom är bäst!
      Precis om du är jag tacksam över Sveriges/Nordens måttliga värme. Jag tycker +18-20 är perfekt sommartemperatur. Runt 40 heta grader är livsfarligt.
      Yesss, naturligtvis borde jag varit med i OS. :D

      Radera
  2. En annorlunda sommar men inte enbart pga vädret. Hälsar Viola_T

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen sommar är den andra lik. Alltid är det något som händer eller är annorlunda. Ibland på bra sätt, ibland mindre bra.
      Hoppas din sommar var annorlunda på ett bra sätt.

      Radera
  3. Kul med ett nytt inlägg hos Annica! :)
    Ja, sommaren har gått fort. Jag känner att min sommar “försvunnit" med mycket innesittande pga en historisk värmebölja som först nu tycks ha avtagit. Sedan början av juli har det varit väldigt varmt. Igår fick vi faktiskt regn och hagel. Åskoväder är inte bra här men vad gör man.
    Brandrök från ett otal bränder har också gjort att jag har varit tvungen att vara mycket inomhus. Har dessutom fått någon slags allergi pga röken.
    Hela världen skulle behöva en “reset" tycker jag.
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ju läst och hört att det varit väldigt varmt på så många platser under sommaren. Det är skrämmande. Hit har det börjat komma turister från sydligare länder som flyr värmen och vill njuta av vårt svalare väder. Och renare luft.
      Och så alla dessa bränder. Jag skulle inte klara att bo där det är brandrök i luften. Mina uschliga luftrör skulle Inte klara det. Inte alls konstigt att du fått allergi. Och det är ju inte första gången ni är omgärdade av rök.

      Ja, världen behöver en omstart! Allting tycks vara galet i dessa dagar.
      Kram från norr!

      Radera