torsdag 27 september 2012

PAKET-VÄNTAN I REGN OCH RUSK

Det råder ruggigt väder över Norrbotten.
(Om ni drar upp ljudet så kan ni höra regnsmattret utanför fönstret.)
I inlandet kan det bli bortåt en decimeter blötsnö. SMHI har utfärdat en klass 1-varning.
Sådana här blåsiga och blöta dagar är det skönt att bara få kura ihop i hemmet och beskåda rusket från den torra sidan av fönstren.

För min egen del kan det dock gärna regna just idag eftersom jag ändå måste vara hemma och vänta på ett efterlängtat paket som ska levereras. Jag hoppas att budfirmans bilar är vattentäta...
Kan ni dröja ett ögonblick?
...... 
Förlåt att ni fick vänta! 
Just som jag skrev ovanstående så ringde det på dörren och Postens regnvåta budbilschaufför stod utanför med mitt tillika regnvåta paket. Tur att innehållet var väl skyddat.
Längre fram - när anledning finns - ska jag återkomma till paketets spännande innehåll. Jag tror att intressanta dagar väntar.

Må gott, vare sig ni befinner er i sol, regn - eller snö.

17 kommentarer:

  1. Det låter spännande med det där paketet! Du måste hålla oss uppdaterade.

    SvaraRadera
  2. Anonym: Det lovar jag att göra.

    SvaraRadera
  3. Jojo det har verkligen ösregnat är också..........

    SvaraRadera
  4. Mufflo: Idag skulle vi ha haft ett stort paraply över hela Norrland!

    SvaraRadera
  5. Helena: Kan avslöja att det inte är något kul och/eller vackert, möjligen nyttigt och bra. Vi får se. Fortsättning följer...

    SvaraRadera
  6. Missade totlt regnet! Hur kunde jag?

    SvaraRadera
  7. Ja verkligen spännande, nyfiken på fortsättningen?

    SvaraRadera
  8. Gunnel: Det gjorde du helt rätt i – regn har du upplevt förr. Och det kommer säkert mera...

    Anna: Förväntan stiger! Det här börjar bli som en riktig thriller!

    SvaraRadera
  9. Och nu är jag tillbaka också, och väntar med spänning på ditt paketinnehåll...

    SvaraRadera
  10. Mira: Välkommen tillbaka!
    Så snart jag har anledning ska jag skriva om det "hemliga" paketinnehållet.

    SvaraRadera
  11. Mufflo: Ja, snart kommer ett inlägg.

    SvaraRadera
  12. Mufflo: Kram tillbaka!

    SvaraRadera