lördag 1 mars 2014

NIO KILO BÖCKER

I torsdags tog väninnan och jag en liten titt på bokrean.
Väninnan hade bestämt att inte köpa något eftersom hon och maken numera bebor mindre yta än tidigare. Men en ljudbok och Scandinavian Design (som jag också plockade med mig) fick ändå följa med henne hem.
Jag hade prickat för några intressanta titlar i reakatalogen och köpte sex av dem.
Tillsammans blev det exakt (på hektot!) nio kilo. Böcker väger tungt.
Här följer många - halvsuddiga, men klickbara - bilder på bloggerskans bokreainköp. 
Först en bok om Art Deco.

 
Och så en om Art Nouveau.
 
 
Naturligtvis också en fantastisk bok om en av mina stora favoriter, Leonardo da Vinci.
 
Som bekant är jag svag för vackra, amerikanska bilar.
 
 
 
 
Skor har alltid varit ett stort intresse.
 
 
Och så till sist Scandinavian Design. 
 
Bokrean är inte slut så det kan bli något bok-kilo till... Kanske.
-----
I kväll får Melodifestivalen klara sig utan mig.

Skön fortsättning på helgen!

6 kommentarer:

  1. Jo, det är kul med böcker. Ska ta mig en titt i morgon och stödja den lokala bokhandeln!

    SvaraRadera
  2. Mycket trevlig läsning har du framför dig. Man kanske får göra en ny tur till bokhandeln när de börjar med rea på rean.

    SvaraRadera
  3. Oj det var inte illa. du behöver inte gå till nåt gym i alla fall ;-)

    SvaraRadera
  4. Första året i Hjo: Trevligt med en ny bloggbesökare, välkommen! --- Att handla lokalt är bra, speciellt i dessa tider då så mycket shoppande sker via internet.

    Gunnel: Gott om trevlig läsning och fina bilder. --- Rea på rean... det gillar vi extra mycket!

    Gila: Nej, i alla fall inte på bokbärardagen. ;)

    SvaraRadera
  5. Du gillar böcker med mycket bilder i ser jag.....ha en bra dag..............

    SvaraRadera
  6. Mufflo: En bild säger mer än tusen ord. ;)

    SvaraRadera