fredag 27 juli 2018

KÄRA SOL, NU RÄCKER DET!

Medan jag fortfarande orkar meddela mig med omvärlden säger jag bara:
PUH!!!
Solen har vräkt ner över Sverige sommaren 2018.
Nu längtar alla efter att även regnet ska börja vräka ner.
Jag har aldrig dansat i hela mitt liv men nu kan jag faktiskt tänka mig att utföra en regndans.

Efterlängtad aktivitet.
Min sovrumstermometer.
Tyvärr är det lika varmt i alla rum.
Just nu de mest älskade prylarna i mitt hem.
(Jag har ännu fler handfläktar och solfjädrar utspridda på strategiska platser.)

Bästa överlevnadstipsen:
Jag följer verkligen dessa råd — och ändå ...
Med fasa och saknad betraktar jag min smälta hjärna där den ligger som en blöt fläck i solgasset.
Och jag tänker:
Det är inte klokt!
Jag har blivit kokt!
Till och med solen är snurrig. Solsting?!?

4 kommentarer:

  1. Haha! Även om du känner dig kokt och din hjärna ligger som en blöt fläck framför dig, så lyckades du ändå hålla kvar humorn. Jag ska aldrig mer längta efter sol och värme, för det har jag fått nu så det räcker resten av mitt liv. Jag kan tänka mig en konstant temperatur på 18-20 grader året om. Jag behöver ingen variation. Simma lugnt....om du har nåt blött i närheten. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nedsmält hjärna och svett är det det blötaste jag har i min omedelbara närhet. Men simtur? Njae, fläcken/pölen är inte djup nog. Än så länge ... Hm, min humor tycks också fått värmeslag. ;)
      18-20° låter perfekt! (Hallå alla politiker, där fick ni ett gratistips om ett jättebra vallöfte!) :D

      Radera
  2. Jag vill nog ha lite variation. Idealet för mig är också 19-20 grader, blandat med ljumma sommarregn men för att uppskatta det måste man lida ibland. Undra var man hittar den plats där det alltid är rätt väder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Perfekt väder finns nog inte någonstans i världen. Jag tror faktiskt att vi har bland det bästa ändå. Även om vädergudarna har gått totalt "bananas" just denna sommar. Mest synd är det ändå om bönder, skogsägare och räddningspersonal. De har ett h-vete.

      Radera