onsdag 19 juni 2019

FIL SÅ BÄD

Musik är aldrig fel.
Häromdagen när jag mådde riktigt uschligt kom jag plötsligt ihåg en av mina gamla skivor med Elvis. Den har en titel som passar precis under sådana där sk*t-dagar.
Det blev en skrålande duo med Elvis, vilket var ett ypperligt sätt att få ut lite frustration.
🎵
 FEEL SO BAD 

Feel so bad
feel like a ball game on a rainy day
.....
O-o-o-o-o, people, that´s the way I feel
.....
Sometimes I think I won´t
then again I think I will
Sometimes I want to stay here
then again I want to leave
🎵
.....
Och så vidare.

Klicka på länken nedan så kan ni höra "Feel so bad", en ganska okänd låt med Elvis.
Tack och lov så varierar ju dagsformen, vissa dagar känns som glittrande diamanter.
Medan andra är tunga som stenar.

Lyssna på John Denvers fina låt med titeln:
SOME DAYS ARE DIAMONDS, SOME DAYS ARE STONES

Och här är den med Julie Andrews.

Ha en skön onsdagskväll.

4 kommentarer:

  1. hej, tack för det fina midsommarkortet :) Det är ledsamt att det inte kan bli någon ordning på ditt hjärta, jag lider verkligen med dig, det måste vara alldeles,alldeles hopplöst! Jag önskar inte bara glad midsommar utan hellre att ditt flimmer ska ge med sig, håller både tummar och tår! Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara Helena för din fina kommentar. Jag hoppas att dina tummar och tår har magisk kraft! :) Önskar dig och din familj en jättefin midsommar!
      Kramar!

      Radera
  2. Jag försöker jag också! Måste ju bli dubbelt upp med fyra tummar! :D Hoppas du haft det lugnt i midsommar i alla fall! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, snälla Kina! Hur många snälla tummar och tår som än hålls för mig så verkar uschligheterna stå emot. Tyvärr! Idag var jag tvungen att avboka min tandläkartid. För tredje gången! Att man kan känna sig så här vissen ... :(
      Kram från norr!

      Radera