fredag 31 juli 2020

FREDAGSMIXAT

När jag igår sökte något i frysen så hittade jag en påse med några kvarglömda lökringar.
Jag läste påsens text och började småskratta.
Här nedan kan ni se varför.
Naturligtvis lade jag dem i bara ett lager.
Man vill ju absolut inte ha ledsna lökringar!
Men jag uppskattar humorn i texten.
Mer sån´t!
Nu över till något heeeeeeeelt annat.
Hundar är ju ett återkommande bloggämne här på Snaquesaligt.
Jag tassar (hihi!) omkring i livet med en ständig längtan efter att vara hundägare men tyvärr är det väldigt svårt, ja, omöjligt, för mig att ha hund nu.
Då är det tur att det på nätet vimlar av helt bedårande vovvebilder som jag kan njuta av.
 Jodå, jag tycker även att katter är jättesöta.
Men jag känner ingen katt-abstinens. Jag är och förblir en hundmänniska.
Här kommer några sötnosar att trösta sig med.
Och några bra citat.
"Om äkta makar fick samma kärleksfulla behandling som de flesta hundar skulle vi få uppseendeväckande låga skilsmässosiffror."
(Roger Abrantes)
"Kanske skulle det stå bättre till med världen om människorna fick munkorgarna
och hundarna lagarna."
(George Bernard Shaw)
 
"Hundvalpar — små varelser som försöker begå självmord under fötterna på en."
(Hunden)
"Några av mina bästa manliga motspelare har varit hästar och hundar."
(Elizabeth Taylor)
"Oj, att jag har samma frisyr som Trump måste bero på en olycklig slump."
(Anta Snaque)
Kuddtexten ... så sann!
"Foxterrier är kloka hundar. Det anses att en släthårig foxterrier skulle kunna genomgå vår grundskola med ett medelbetyg på 1,27. Eftersom betyget 1 ska betraktas som godkänd (eller rättare sagt: det finns inte längre några begrepp som underkänd eller godkänd) får man anse att nämnda foxterrier kan klara sin skolgång. Man får utgå från att hundens betyg kommer att ligga omkring ett i de flesta ämnen.
Dock bör den kunna få högre betyg i gymnastik med lek och idrott. Att hundens medelbetyg ligger så lågt som 1,27 beror på följande förhållande:
Betyg ska idag inte bara ge en bild av elevens kunskaper utan också ge en bild av elevens förmåga att samarbeta. Foxterrier är glada och samarbetsvilliga.
De viftar gärna också på svansen åt överordnande."
(Skola och Undervisning)

Över till kattavdelningen.

"Katt — ett gående ego med päls."
(Okänd)
"Katter — utomjordingar som tog över världen för tusen år sedan."
(Okänd)
"Vem har någonsin hört talas om en cirkuskatt?"
(Cora Sandel)
"Av alla Guds skapelser är det bara en som inte kan göras till slav under piskan. Det är katten.
Om man kunde korsa människan och katten, skulle människan bli bättre men katten sämre."
(Mark Twain)
"Katter är smartare än hundar. Du kan inte få åtta katter att dra en släde i ett snölandskap."
(Jeff Valdez) 
"Människan kan ha hund, men det är katten som äger människan.
Katter tycker nog att människor är ett rätt bra husdjur."
(George Mikes)
"Din katt kommer aldrig att sabotera din popularitet genom att skälla klockan tre på natten.
Och den anfaller inte brevbäraren eller äter gardinerna ... möjligen kan den klättra i dem för att se hur rummet ser ut uppifrån."
(Helen Powers)
Ha en fin fredag!
Hej då!

4 kommentarer:

  1. Med lite humor i tillagningen smakar lökringarna bättre. För övrigt saknar jag varken hund eller katt i mitt liv, men känner mera för katter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allting blir bättre med humor. T.o.m. lökringar. Hur kan man INTE sakna hund??? Ofattbart! ;)

      Radera
  2. Haha, underbart inlägg och jisses vad jag skrattade åt:
    "Katter är smartare än hundar. Du kan inte få åtta katter att dra en släde i ett snölandskap."
    Men jag föredrar ändå hundar ;) Syster är kattmänniskan i huset!
    Tack för ett härligt inlägg <3 Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är omöjligt att frammana bilden av ett kattspann i vild karriär genom snöig natur. Jag är också en hundmänniska och kommer att så förbli. Men katter kan vara väldigt söta och fina, de också.
      Kram tillbaka!

      Radera