torsdag 2 juli 2020

ORD OCH BILDER

Ända sedan jag var i tidiga tonår har jag sparat citat, ordspråk, dikter och annat ord-relaterat.
Det är intressant och roande att läsa vad kloka och/eller humoristiska människor tänkt, sagt och skrivit. Det finns massor och samlandet tar aldrig slut.
Som bekant så gillar jag ju också att leka med dator och bilder så nu har jag tagit några klokheter och satt ihop med några passande, eller bara fina, illustrationer.
Alla bilder är förstås klickbara för tydligare text.
Som bonus — en mycket fyndig och färgglad bild från Pixabay.
Med fantasi, pennor och pennvässare kan man göra ett snygg-häftigt "blixtlås"!
Må ni ha en skön torsdag!

4 kommentarer:

  1. Kloka, fina ord, sånt gillar jag att läsa <3 Blixtlåset är en sån där wow-bild!!! :D
    Ser fram emot fler kloksaker ;) <3 Kram på're

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är många kloka ord som yttrats av visa män och kvinnor genom tiderna. Jag önskar jag själv också kunde säga något vettigt, någon gång. ;)
      Jaaa, visst är blixtlåset jättehäftigt! Jag föll pladask för den bilden.
      Kram tillbaka!

      Radera
  2. Snyggt i ord och bild. Kaxigast var blixtlåset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir lite mer stuns om kloka ord också har en bild.
      Blixtlåset är bara SÅ BRA! Måste vara en fyndig person som kom på det.

      Radera