fredag 5 februari 2021

FREDAGSTRAMS

Denna fredag blir det ett riktigt tramsigt blogginlägg.
Och dessutom med engelska inslag.
(Skriv en kommentar om ni vill framföra några klagomål.)
Men med corona och annat elände så har åtminstone jag behov av att tramsa till det emellanåt.
Ett bra sätt att hålla hjärnan något-så-när frisk.
I många hem kanske detta är en vanlig morgonritual numera — morgongympa med Sofia?
Det här stämmer dock bättre med hur jag rör mig.
Rätt vad det är händer det att jag tar ett litet försiktigt skutt.
Man ska ju inte överdriva.
Och det vet elefanten nedan!
Just precis!
Killen går i väggen. Men även i dörren. Verkligen förvirrande. 
Han har nog tramsat för lite.
Hm ... hur vet man det?

   NNIC
Varför är inte HELA jag så där alert?

Ha en bra dag!

6 kommentarer:

  1. Jag har inga klagomål att anföra, gillar särskilt den virrige mannen bakom dörren.
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skönt att slippa klagomål! :) Jag känner stor sympati för den förvirrade mannen. Jag skulle ha varit ännu virrigare i hans situation.
      Trevlig lördagskväll!

      Radera
  2. Inte heller här finns några klagomål på ditt inlägg. Tvärtom, lite uppfriskande. Jag gillar verkligen det lilla hoppet som rullatormannen gör! 🤣 Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det, snällt! :) Rullatormannens hopp är lite gulligt. Mina små skutt är inte alls gulliga, kan bero på att jag (än så länge!) inte har någon rullator som stöd. Därför blir skutten lite mer okontrollerade och klumpiga. ;)
      Fortsatt trevlig helg!

      Radera
  3. Det behövs lite uppigande speciellt nu. Allt måste inte vara så allvarligt. Tusen tack för mail och omtänksamma kommentarer. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen tillbaka, kul att se dig här igen! --- Så länge vi har denna "fandemi", (rätt namn!!!) så behövs daglig dos av skratt. Och under kalla, halkiga vintern är man ute mindre men man kan i alla fall hårdträna smilbanden. ;) Kram!

      Radera