lördag 1 april 2023

FLAMS, TRAMS OCH LITE REKLAM

Man skulle kunna säga att min mormor kom till världen som ett fint litet "aprilskämt".
Hon föddes just den första april. För en massa år sedan, faktiskt 147.
Ja, etthundrafyrtiosju år.
Det låter ju egentligen inte klokt.
Tanken svindlar.
Jag måste ju vara hiskeligt gammal. Jag ÄR gammal.
Inte undra på att jag skulle behöva hjälp av brandkåren när ljusen på min födelsedagstårta ska släckas. 
Men både mormor och mamma var mogna kvinnor när de fick barn.
Mamma var mormors första barn (av två) och jag blev mammas tredje (och sista).
Och trots ett trasslande hjärta, bl.a. så hänger jag med, än så länge.
Men framtiden krymper oroväckande snabbt.
Ju äldre jag blir, desto snabbare tycks tiden försvinna.
Veckorna och åren passerar i en rasande fart.
Ibland undrar jag om fredagarna ynglat av sig och blivit fler per vecka.
De verkar komma allt tätare.

Men ... häromdagen kom jag på något smart!
Jag gjorde nedanstående bild för att illustrera min fiffighet.
Haha!
Har verkligen ingen tänkt på det förut?
Tänk så bra att kunna stoppa tidens raketfart bara genom att trycka på en knapp.
Och så praktiskt att stanna upp och dröja kvar en extra stund då något jättetrevligt händer.
Medge att ni också skulle vilja det!?
Nu lämnar jag tramsandet och blir allvarlig.
Men håll i er för nu kommer ohöljd och osponsrad reklam här på bloggen!

Förra lördagen var det våffeldagen men här blev det inga våfflor förrän på söndagen.
Mitt gamla Husqvarna våffeljärn från 1960-talet lade av för några år sedan så jag måste köpa ett nytt järn. Kollade runt lite på nätet och läste recensioner om olika fabrikat och så.
Ett speciellt våffeljärn började träda fram som en möjlig vinnare, det norska Wilfa.
Det fick lovord överallt.

Kan man bli/vara förälskad i ett våffeljärn? Ja! Det kan man!💖👍
Det är så bra! Jag är otroligt nöjd med det!
En av de bästa och mest funktionella apparater jag någonsin köpt till hushållet.
Jag kan verkligen rekommendera det.
Det är sällan jag berömt prylar jag inhandlat men detta våffeljärn är toppen.
Jag är mycket nöjd. De få gånger jag gör våfflor går det som en dans.
Stora, frasiga hjärtan. De åts med hallonsylt och mager grädde.
Mums!
Klickbara bilder.
Sleven följer med och gör att det blir exakt rätt mängd smet till varje lagg.
Inget som pyser ut på sidorna.
Någon har verkligen tänkt till när man designade detta våffeljärn.
Så borde alla produkter framställas.

Ha en god helg.
Och låt er bli lagom lurade.

2 kommentarer:

  1. Vilken smart tanke Vill också ha ett stoppur och det genast. Har kvar samma våffeljärn som vi köpte på 60-talet och ändå inte. För kanske 10 år sedan fanns samma typ av våffeljärn på Arcus loppis och den var i nyskick. Så jag köpte den och skippade min gamla. Den får duga livet ut om jag nu inte får tag på stoppuret som stannar tiden, då kan det bli läge för en Wilfa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om alla byter klockorna till stoppur så skulle det förstås bli ännu mer kaos i världen. Vi skulle ju stanna tiden helt olika. Tala om röra! :)
      Med eller utan stoppur så blir det återstående livet både lättare och roligare med ett Wilfa våffeljärn. Och även smarrigare! :)

      Radera