lördag 8 april 2023

PÅSKIGT PYSSEL


Påskaftonen bjöd oss norrbottningar på sol (mestadels) och plusgrader.
Under eftermiddagen visade min termometer i norrläge på +9,2°.
Den temperaturen får snötäcket att krympa rejält.
Men det kommer säkert fler flingor – april kan vara en snöig månad här i norr.

Det är en stund kvar av påskaftonen och två hela dagar kvar av helgen.
Då kan man väl fortfarande önska Glad Påsk.
Det gör jag med två animationer som jag knåpat ihop av och med bilder från Pixabay.
Jag gillar verkligen att pyssla med sån´t här.
Och det är en liten utmaning.
Mitt bildprogram i datorn är inte alls avancerat och då gäller det att komma på egna lösningar.
Efter varje pysselstund märker man att man lärt sig något nytt.
Det var en del knep och knåp att både få till locket och att det stängdes snyggt.
Originalet.
Det här var lättare men tog ändå lite tid.
Varje bokstav måste ju ha sin egen bild.
Originalet.
Den röda bakgrunden minskade jag betydligt.

4 kommentarer:

  1. Vad du kan! Jag är imponerad. Vädret i påsk har också varit imponerande. Sol varenda dag, toppen för alla lediga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt om man kan imponera på någon. Det händer inte ofta. De flesta tycker nog att det är trams. Och att jag borde ägna sig åt viktigare och vettigare saker. Men tramset är mycket roligare.
      Ja, tummen upp för mer sol och ljumma vårvindar åt det seriöst arbetande folket!

      Radera
  2. Du är makalös på att kunna mixtra med bilder. Jag beundrar ditt tålamod och ditt kunnande. För mig är det inte lönt att ens tänka tanken på att försöka. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentar! Så kul att se dig här igen.
      Egentligen har jag inte alls mycket tålamod men för sådant jag gillar kan jag ha hur mycket tålamod som helst. Kunnandet, tja, det är inte så stort. Men envisheten är desto större. :) Kram tillbaka!

      Radera