måndag 13 november 2023

EN GODSAK ATT FIRA

Idag är det smörgåstårtans dag.
Mums filibabba!
Vad passar bättre en mörk och kulen novembermåndag än att festa loss på denna delikatess?

När jag ska skämma bort mig själv så där lite extra någon gång då kan det bli med en smarrig smörgåstårta. Definitivt en av de godaste, snyggaste och bästa ätbara guldkanterna livet erbjuder.
Eftersom jag älskar smörgåstårta skulle jag gärna mumsa i mig minst en per vecka.

Men ...
... det gör jag inte.

Faktiskt är det alldeles för länge sedan jag hade en sådan godsak på tallriken.
Men idag ska det bli av!
Smörgåstårtan, grattis på din dag!

6 kommentarer:

  1. Det ser väldigt gott ut. Kanske något för dagens middag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst gör det! God middag för alla veckans dagar. Hm ... ;)

      Radera
  2. Oj det var länge sedan jag åt smörgåstårta. Har faktiskt aldrig sett denna delikatess här i glesbygden.
    Minns att jag köpte smörgåstårta när min mamma hade gått bort och vi skulle samlas i hennes lägenhet efter begravningen.
    Hoppas att du fick en smakbit! Kan man köpa en mindre del av en smörgåstårta där du bor? En hel tårta är ju väldigt stor.
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. På vissa affärer kan man köpa smörgåstårta bitvis. Men det finns även små "versioner", lagom till två-tre portioner. Delikatessen kan beställas i alla möjliga storlekar. Allt beror på hur hungrig man är. ;) Finns smörgåstårtor att köpa i amerikanska affärer?
      Kramar tillbaka!

      Radera
  3. Smörgåstårta gillar jag, men det är ett tag sen jag åt det. Ulrika brukar bjuda på det på sin födelsedag så jag har något gott att se fram emot. Hon fyller år på Trettonafton. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite smörgåstårta då och då piggar upp. Och smaklökarna blir glada. Hoppas Ulrika inte frångår den GODA vanan utan bjuder på delikatessen även denna gång.

      Radera