söndag 21 april 2013

TÄNKVÄRDA ORD FRÅN EN KLOK MAN

Amerikanen Dale Carnegie (1888-1955) sade och skrev många kloka saker under sitt liv. Jag har flera av hans böcker och jag läser om dem då och då för att ta del av hans visdom och positiva livssyn. 
 
Klokt sagt.
---
Och medan man väntar på den riktiga vår- och sommarvärmen kan man njuta av vackra vyer på bild.
Dmitri Levin - "Gården"
Visst kan man känna sommarvärmen?

Nu börjar man återigen kunna tro på gröna, lummiga trädgårdar med stilla fikastunder i skuggan.
Ljuvliga tankar.

3 kommentarer:

  1. Ser man på! En liten söt kisse på tavlan som jag gärna skulle sätta på min vägg.

    SvaraRadera
  2. Mycket bra sagt................livet i ett nötskal..........

    SvaraRadera
  3. Gunnel: Trots katt - i stället för hund - så kunde den tavlan även få pryda en vägg hos mig.

    Mufflo: Den kloke Dale visste vad han talade om. (Kan rekommendera hans böcker.)

    SvaraRadera