måndag 24 augusti 2015

HALLÅ VÄRLDEN, VAR ÄR DU?

Hjälp, var är världen?
Söndag 23 augusti 2015, kl 04:31.
Jag vaknar och tittar ut ... och ser bara en kompakt dim-vägg utanför fönstren.
(Klickbara bilder.)
Massor av fukt i luften.
Fri sikt ... vad är det?
Men så småningom kom solen fram. Och världen!
Allt blev synligt och fick konturer igen.
Idag, 24 augusti, är det precis fyra månader till julafton.
Jag fattar ingenting. Gör ni?
Nu vill vi ha sikten fri och konturskarp under de värdefulla sensommardagarna.

10 kommentarer:

  1. Mmm. Jag gillar dimma. Gärna varm, tät dimma som bäddar in landskapet och förvränger både ljus och bild. Finns där en mistlur eller fartyg som brölar blir jag riktigt lycklig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dimmiga landskap har lite hemtrevlig engelsk deckarmystik över sig. Man vet aldrig vad som väntar i det konturlösa. Men när dimman ligger som tätast är jag glad att slippa köra bil eller vara på sjön. Eller sitta i ett flygplan som inte får landa.

      Radera
  2. Svar
    1. Och går man ut är man själv det också.

      Radera
  3. Det var dimma det!
    Vi ser faktiskt blå himmel idag. Och berget syns till och med.
    Har ju inte riktigt hunnit med bloggvärlden de senaste två veckorna men läste om veterinären. Så fint och härligt med sådana människor. Kanske du skulle gå till honom med tanke på din senaste erfarenhet av svenska läkare. ;)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dimman lättade så småningom och världen blev synlig igen.
      Ja, jag tror faktiskt att veterinären Noel vore bättre. Men, vänta nu ... ibland rekommenderar han ju avlivning till vissa gamla och hopplöst sjuka patienter. :(

      Radera
    2. Nej men Annica så får du inte ta det hela!
      Usch så hemskt det låter.
      Ibland undrar jag dock om inte veterinärer bryr sig mer och kan mer än "människoläkare".
      Kram!

      Radera
    3. Förlåt A-M, jag försökte bara vara lite lustig - ibland tar min bisarra humor över. :) Jag tog inte alls illa vid mig och håller helt med dig om veterinärer. De väljer sitt yrke för att de älskar djur. Man kan inte vara djurdoktor annars. Däremot tror jag inte att alla "människodoktorer" älskar människor. Många av oss har nog träffat läkare som framstått som riktiga misantroper. Eller också råkade de bara ha en dålig dag på jobbet. Bråkat med frun, punktering på bilen, otur på golfrundan, vad vet jag. ;)
      Kram tillbaka!

      Radera
  4. Fyra månader går snabbt. Innan dess hoppas jag nog på lite fler soliga och varma dagar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förhoppningsvis får vi en härlig höst med ljuvligt väder. (Jag älskar hösten.)

      Radera