torsdag 10 september 2015

DEN SVARTA PRICKEN

I förra inlägget berättade jag om att min amerikanska tremänning från Kalifornien varit hit på ett kort men trevligt besök.
Idag får ni ta del av innehållet i ett mejl som min tremänning från Illinois sände häromdagen. Kanske någon av er redan sett detta, men jag tyckte texten var så tankeväckande och bilderna så fina att jag ändå ville visa det.
Dessutom skadar det aldrig att träna lite engelska.

Klicka bilderna för större text.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tionde september idag - en tredjedel av denna härliga månad har redan sprungit iväg.
Ha en fortsatt solig och fin vecka.
Och njut av allt det vita runt den svarta pricken.

8 kommentarer:

  1. Verkligen en tänkvärd text. Och sann.
    Det är väldigt lätt att fokusera på den mörka pricken. Vet att jag gör det titt som tätt.
    Härliga bilder på fåglarna.
    Man kan verkligen undra vart september har tagit vägen hittills.
    Kram från ett varmt Weed!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En svart prick på ett annars vitt papper - då får pricken uppmärksamheten. Det är kanske inte så konstigt för den "stör" ju på något sätt det vita. Precis som det mörka gör i våra liv.
      Ljuvliga september går alldeles för fort! Men det gör ju alla månader numera.
      Kram från lagom varma norr!

      Radera
  2. Håller med Anne-Marie att det är en mycket tänkvärd text. Visst är det lätt att hänga upp sig på en endaste negativ sak. När man går en tur i skogen blir fokuset ett annat, så när man är deppig är en skogspromenad toppen, tycker jag. Man känner sig glad efteråt. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naturen är en evig källa till glädje och är mycket tanke-avledande. Mörka prickar kan, om inte alltid helt försvinna, så i alla fall bli ljusare.
      Ni ska också ha en skön helg!

      Radera
  3. Jag undrar hur man själv skulle reagerat på uppgiften om man fått den. Jag skulle nog ha ritat runt den istället för att skriva. En pistill i en blomma. En pupill hos en liten mus. En... Men så är jag ju bildmänniska också. If life gets you lemons, make lemonade. ha det gott, min vän!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom jag också är lite "bildig" av mig så skulle nog även jag ha utgått från pricken och försökt göra något av den. Men först hade jag undrat: Vad menas med den här uppgiften?
      Ha en skön septemberhelg!

      Radera
  4. Jag hittar lätt den svarta pricken. Tror inte att jag är ensam. Så lätt att klaga och gnälla när man egentligen har det så oförskämt bra.
    Vi har rundat udden i kväll och en promenad i en vacker omgivning får den gnälligaste att må rätt bra. Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske är det så att de flesta av oss privilegierade lägger märke till svarta prickar före det omgivande vita. Jag undrar vad människor som har det riktigt svårt skulle fokusera på. Om man befinner sig i det kompakt svarta kanske man istället skulle fokusera på det ljusa.
      Trevlig helg själv!

      Radera