måndag 16 oktober 2017

NÄMEN, VAD NU DÅ?

Måndagsmorgonen började som de flesta andra dagar denna sommar och höst med helgrå himmel, kraftigt regn och vinande blåst.
Ungefär mitt på dagen försvann plötsligt regnet och strax var det strålande solsken.
Väderomslaget var fullbordat på si-så-där en kvart.
2017-10-16 kl 13:32, bilden tagen från min balkong.
Vad har hänt??? Solen lyser från molnfri himmel!
Fantastiskt!
Det blåser dock än. Omkring 12 m/s men i byarna upp till 18 m/s.
Det går massor av vita gäss på vågorna.
Till och med muggarna blir "blåsta".
Skönt att i alla fall få ett bevis på att solen fortfarande existerar. Det känns bra.
Så här ska hösten "se ut".

6 kommentarer:

  1. Jojoväder! ;)
    Men fint att se solen.
    Här var det ca +18 idag vilket känns fel i mitten av oktober.
    Regnet tycks dröja tyvärr hos oss.
    Har antibiotikan börjat hjälpa ännu?
    Ha det gott! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solen höll i sig t.o.m. idag. Inte dåligt. Det har även varit ovanligt varmt i södra Sverige några dagar. Britt-sommar. Indian summer.
      Japp, antibiotika är min favoritmedicin. Just nu ... ;)
      Ha det gott du också. Kram!

      Radera
  2. Det jag gillar mest med hösten är alla skarpa, lysande färger...blåsten däremot skulle jag lätt kunna vara utan liksom regnet. Men det kommer väl i ett paket har jag förstått så man får inte välja. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hösten har alltid varit min favoritårstid. Jag mår nog aldrig så bra som just denna tid på året. Ja, utom när jag blir höstförkyld förstås. :(
      Här lyste solen även idag. Men än så länge är jag inomhus.
      Kram från norr!

      Radera
  3. Solen var god mot oss även idag och gav oss nyttiga D-vitaminer. Det tackar vi för.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas D-vitaminerna smyger in till mig också.

      Radera