torsdag 9 augusti 2018

JAG ÄLSKAR MOLN!

MOLN!
Jag älskar moln! Moln är fantastiska!
Vita, fluffiga, inbjudande. Mörka, kompakta, hotfulla. Färgade, vackra, spännande.
Former och färger som blixtsnabbt ändrar utseende. Hela tiden. Ständig förändring.
Himlen är som en enda stor filmduk.

(Klickbara bilder.)
Bild från nätet.

Alla nedanstående bilder har jag tagit.
L-G Nilssons intressanta bok MOLN.
Det fanns ett enda pyttelitet moln på hela himlen just då jag tog den här bilden.

Har man bara ett moln att titta på så blir livet aldrig tråkigt. Så tycker jag.
God kväll!

4 kommentarer:

  1. Även jag gillar att fota moln och träd och vågor. Kameran är alltid med mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åtminstone en fördel med att ha en smartfån. ��

      Radera
  2. Om naturskildring

    På en himmel som speglas neråt sjön, snor molnen runt som sommarandar, och där du ror fram över denna vattenhimmel doppar sig din åra mot aftonen fromt som en mörk träskedi molnmjölken. Du hisnar i tyst och hemlig svindelkänsla, på en gång förlorad och hemma i speglingarnas livsgyckel, och ror fram dels i vatten och dels i himlagäck...

    Ur "Utsikt från en grästuva" av Harry Martinson, 1963.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de vackra raderna! Grästuveutsikter kan vara helt underbara. :)

      Radera