lördag 23 mars 2019

INGA HOPPSASTEG

Hurra, en vecka utan sjukhus- eller läkarbesök!
Endast ett långt telefonsamtal med hjärtsköterskan för frågor och goda råd.
Fantastiskt!
Men ... det betyder inte att jag plötsligt blivit jättepigg och gör glada hoppsasteg över köksgolvet.
Tyvärr har jag fortfarande förmaksflimmer. Det är nu inne på tolfte dygnet. Utan avbrott.
Varje dag hoppas jag att hjärtat ska slå om till normal sinusrytm.
Jag skulle ju må lite bättre då.
Det jobbiga flimret plussar dessutom på min redan svåra trötthet. ZZZZZzzzzz.

Mitt sociala liv är några telefonsamtal om dagen. Eventuella besök får bli kortvariga.
Jag orkar helt enkelt inte att vara sällskaplig.
Mår man inte bra så känns det bäst att mest vara för sig själv, vila och försöka få tillbaka krafterna.
Men jag ligger inte och vilar hela dagarna.
Nej, jag hushållspysslar i min egen takt — och gör helst bara det jag tycker är roligt.
Jag kan dock säga att takten var betydligt snabbare förr.
Och det fanns mer som kändes roligt ...
Efter den senaste tidens helt sjuka blogginlägg så är det dags för några rader om något annat.
Vädret, till exempel.
(Klickbara bilder.)
Som ni ser på bilden nedan så har jag gott om snö utanför mina fönster.
Och nu i helgen ska det visst komma ännu mer.
Den här bilden tog jag i tisdags, 19 mars.
Snöhögarna är som små alper och den gula postbilen ser nästan ut som en leksaksbil.
Det är hög tid för gumman Tö att börja tänka på säsongsjobbet.
Mars i Norrbotten är snörik. Det snöar alltid mycket den här månaden.
Och som motvikt till den vintriga utsikten fick det bli en ny och vårlig header.

Ha det gott!

5 kommentarer:

  1. Det låter väldigt jobbigt det du beskriver. Jag håller tummarna för att ditt hjärta ska lugna ner sig lite. Hu, så mycket snö du har! Hos mig är det med stor sannolikhet vår nu. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror det börjar våras lite ändå, med tanke på tulpanbilden! Ha det gott, ta det lugnt och gör bara roliga saker! Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att se ett nytt inlägg hos dig. :) Började bli litet orolig om jag skall vara ärlig.
    Bra i alla fall att du inte har behövt uppsöka läkare eller sjukhus men inget roligt med hjärtat som inte vill lugna ner sig.
    Antar att läkarna avvaktar med “ingrepp” för att få hjärtat att komma in i vanlig rytm?
    Självklart orkar man inte med att vara sällskaplig när man inte mår bra. Inget konstigt med det. Och det låter bra att du pysslar med litet roligt hemma i din egen takt.
    Ja, det var rejäla snöhögar du har fortfarande. Här har all snö försvunnit på “marknivå” men vi har fortfarande “vinterfärger” i naturen.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  4. Gunnel, Kina, Anne-Marie: Tack för att ni så gulligt — och troget! — kommenterar trots att jag är så dålig på att svara. Jag hoppas det ska bli bättre framöver. Men än så länge är jag en sällan-användare av datorn. Bl.a. tar flimret mycket ork och även att jag nu ofta blöder näsblod (p.g.a. de blodförtunnande medicinerna). Igår kväll trodde jag det var dags för akuten igen för att få stopp på eländet som höll på i flera timmar. Ringde 1177 för att få råd ... och till slut lugnade det sig.
    Oj, vad jag önskar mig en riktigt BRA dag!
    Ja, i mars har snön verkligen vräkt ner här. Som vanligt . Och allt har nog inte kommit än. Men trösten är att vid den här tiden på året så blir ju vitfluffet inte långvarigt. Det ser gumman Tö till. :)
    Kram tillbaka till er alla!

    SvaraRadera
  5. Hoppas att det är okey i vår/vintertiden! Nu har det varit kallt några dagar igen, så jag längtar allt efter värmen. Ha det bra! Sköt om dig!

    SvaraRadera