onsdag 8 januari 2020

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN

Idag, den åttonde januari, fyller min bästa väninna G x antal år.
Vi har känt varandra sedan 1973, alltså i 47 år.
Under denna långa tid har mycket hänt i våra liv. Under våra dagliga telefonsamtal och/eller när vi setts har vi upplevt och delat både glädje och sorg. Dock mest glädje.
Oj, så mycket trevligt vi haft och så mycket vi har skrattat.
Och det fortsätter vi med.
Undrar förresten hur många gånger vi träffats under årens lopp och hur många timmar vi pladdrat i telefon? Vi borde ha fått en rejäl rabatt av Telia för att vi troget gynnat teleföretaget.

Eftersom väninnan är lite blyg så får det bli smileys som illustration i stället för ett foto.
Men okej då, en bild på hennes tjusiga rygg går säkert bra.
Denna dag skulle också Elvis Presley ha fyllt år, närmare bestämt 85.
Han föddes den 8 januari 1935 men dog redan den 16 augusti 1977, alltså bara 42 år gammal.
Jag minns än hur chockad jag blev när jag fick höra nyheten om hans bortgång.
Massor av människor sörjer honom än idag.
Han var — och är fortfarande — The King.
Väninnan G och Elvis, hjärtliga gratulationer till er båda!

4 kommentarer:

  1. Hjärtligt tack för gratulationerna. Vi har verkligen haft våra perioder under åren som gått. Diktarperioden, målarperioden, FEIS m.fl. Antalet timmar i telefon torde vara i runda tal 17000. Gillar fotot av min svassande rygg, precis så där ser jag ju ut, ha-ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Tack för lång vänskap! Helt ärligt så hade livet varit mycket tråkigare om vi inte träffats 1973. Och om ett skratt förlänger livet så borde vi ju leva i minst 100 år till så mycket som vi skrattat.
      Förstod att du inte skulle misstycka om fotot. ;)

      Radera
  2. Visst är det fint med lång vänskap.
    Jag Skypade nyligen med min “äldsta” kompis i Sverige. Vi har känt varandra runt 50 år. Sådana siffror ser rätt hisnande ut på pränt. Vi gick i samma klass på lågstadiet och sedan genom hela grundskolan och även på gymnasiet. Numera har vi inte kontakt så ofta men vi hörs fortfarande av då och då.
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan inte annat än vara glad, tacksam och ödmjuk över turen att någon gång i livet träffa en människa (eller flera) som man trivs utmärkt bra med. Riktigt goda vänner är en underbar gåva som sätter guldkant på tillvaron. Min väninna och jag var vuxna när vi träffades, hon gift med två barn och jag singel utan barn.
      För alla som bor långt släkt och vänner måste datavärldens möjligheter till kontakt vara alldeles fantastiskt.
      Kram från blåsigt norr!

      Radera