tisdag 31 december 2019

GOTT NYTT ÅR & GOTT NYTT DECENNIUM

Nyårsaftnar tycker jag inte om. Har aldrig gjort.
Inför varje nytt år känner jag mig ganska vemodig, lite skrämd och mycket ödmjuk.
Förstås också glad, om än något förvånad över att jag fortfarande får vandra omkring här på jorden.
— Oj, ett år till?!
Jag har faktiskt aldrig tagit livet som självklart och gör det ännu mindre nu, efter min hjärtinfarkt.

I morgon får jag (förhoppningsvis!) till och med kliva in i ett nytt decennium.
För tjugo år sedan var det riktigt spännande när världen bytte till ett nytt millennium.
Det är inte alla förunnat att få uppleva en sådan händelse.
Minns ni oron över att hela datasystem kanske skulle braka ihop?
Tack och lov hände ju ingenting. Allt gick bra.

Önskar er ett gott slut på 2019 och ett riktigt fint 2020!

VÄLKOMMEN TILL DET NYA ÅRET OCH DECENNIET!

6 kommentarer:

  1. Vad flott du växlat mellan det gamla och det nya året. Snyggt! Själv har jag inga stora förväntningar på 2020, jag blir bara ett år äldre och jag har redan haft väldigt många födelsedagar. Ha en fin fortsättning på det nya året.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett nytt år och nytt decennium kräver ju lite extra. ;) --- Mina enda önskan för 2020 är bättre hälsa. 2019 var inget toppenår.
      God fortsättning tille r också!

      Radera
  2. God fortsättning Annica!
    Och jag ser att du funderade i litet liknande banor som jag gjorde på min blogg. :)
    Det skall bli intressant att se vad 2020 för med sig. Förhoppningsvis inga världskrig och annat elände. Och jag hoppas att man i Sverige får litet mer ordning på våldet men det verkar som om Polisen är rätt handfallen.
    Kul med dina bilder olika bilder - har läst ikapp nu. :) Man kan göra mycket trevligt med datorn numera.
    Nyårskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. 2020 hade ju kunnat börja bättre med tanke på allt elände som pågår i världen. Och i Sverige. Politikerna verkar mest handfallna av alla. Tala om handlingsförlamning. :( Ingenting händer annat än en massa floskler som trillar ur deras munnar.
      Ja, datorn är en kul lekkamrat men här har den ändå varit OFF i hela tre dagar.
      God fortsättningskram!

      Radera
  3. Det känns inget annorlunda fastän det blivit ett nytt år. Förhoppningen är klart att det ska bli ett bra år, men det återstår att se. Tack för dina fina kort. Jag har varit lite av banan under helgerna, men nu börjar det rätta till sig. God fortsättning på det nya året.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan bara hoppas att 2020 blir ett bra år. Men enligt nyhetssändningarna har det ju inte börjat bra överallt.
      Egentligen känns det skönt att helgerna tar slut och vardagen tar vid. Nu är det vanliga rutiner som gäller igen. ;)
      Önskar dig och de dina ett friskt och trevligt 2020!

      Radera