måndag 30 december 2019

SNART SLUT PÅ 2019

Så här näst sista dagen på 2019 kan man behöva några kloka ord och kanske även få ett litet skratt.
Man kan ju inte med bästa vilja i världen påstå att det varit ett bra år.
Varenda dag har vi bombarderats med omskakande nyheter om allvarliga brott.
Den här hemska utvecklingen gör människor oroliga, otrygga, arga och förtvivlade. 
Vart är vårt land på väg?
Må det nya året, och decenniet, bli lugnare och tryggare för alla.
Vi kan inte ha det så här. Något måste göras. Men det borde ha gjorts redan i förrgår.
Jag har alltid gillat citat, ordspråk, aforismer, roliga historier, o.s.v.
Med lust och intresse sparar och läser jag dem mest varje dag.
På första bilden här nedan har jag gjort pratbubblor av några "bra-iga".
En del har hamnat på kyl och frys; den längst till vänster i mittenraden t.ex. är placerad vid en ungdomsbild av mig själv. Stämmer precis.
(Klicka bilden för tydligare text.)

När jag hittade nedanstående mening på Pixabay skrattade jag riktigt gott.
Så bra! På pricken!

Och det här kanske blir verklighet för det arbetande folket när helgerna är över och alla återgår till jobbet. De flesta skulle nog gärna klicka på OK-tangenten.
Jag bara älskar den här bilden med den unge datasupporten. Text och bild är underbara.
Jag är ju varken farmor eller mormor, men oj, vad jag känner mig träffad.
Oftast skulle nog en tre-fyraåring kunna fixa datorproblemen mycket snabbare än jag gör.
OM jag ens fixar dem ...

Rundar av med två bilder av klockor vars visare faktiskt visar (hihi) det jag redan visste:
Tiden har FASLIGT bråttom.
Här är ju beviset!
Önskar alla ett gott och trevligt slut på 2019. Det kan vi behöva.
Snart ringer klockorna för 2020. 
(Och datumet 2020-02-02 blir lite extra kul. Ett palindrom-tal. Det går alltså att även läsa baklänges.)

2 kommentarer:

  1. Gott Nytt År! Som farmor vet jag hur bra det är att ha yngre släktingar som kan ge goda råd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som vi konstaterade för länge sedan så verkar dagens barn och ungdomar ha en medfödd data-gen. Vad föddes vi med? Möjligen en radio-dito.

      Radera