söndag 8 november 2020

DRAMATISK VECKA

Veckans bästa nyhet:
Joe Biden blir USA:s nästa president!
Hurra!
Och en kvinna, Kamala Harris, blir vicepresident.
Grattis!
Donald Pinocchio.
Trump ljuger som vanligt hej vilt och liknar alltmer en egennyttig liten kille i sandlådan.
Tala om en "lousy loser"!
I guess he will leave The White House kicking and screaming.
He might even occupy the building.
😱
Långt från den stora världens dramatik händer det också saker, t.ex. i och runt min egen lilla värld.
När bästa väninnan på lördagen tog sin dagliga promenad med maken föll hon och bröt höger handled. Besöket på akuten slutade med röntgen och gips. Och om tid och möjlighet finns så ska hon opereras redan idag, söndag.
Minsann inget trevligt slut på den promenaden.
Jag håller tummarna för lyckad operation och snabb läkning. 
Själv drabbades jag av riktigt besvärligt ryggont i början på veckan.
Det är väldigt spännande när jag ska resa mig från liggande och sittande.
Kommer jag upp?
Fy bubblan, vad en ond och stel rygg kan göra en handikappad.
Jag hoppas det blir ett kortvarigt "tjafs".

Ja, ja, detta år ... 😟

8 kommentarer:

  1. Ja, detta år....men äntligen en ljuspunkt i tillvaron nu när valet i USA är över och vi vet att pajasen åker ut, med eller utan hjälp! Jag hjälper gärna till att bära ut honom....
    Men stackar din väninna, hoppas verkligen att hon får opereras idag och att det läker snabbt, tänk så fort en olycka händer :(
    Var rädd om dig, stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här eländesåret får man försöka glädjas extra mycket åt varje positiv händelse och att Trumpcirkusen får lämna Vita Huset är supermegabra! �� Även jag ställer upp som utbärare, trots ryggontet. ��
      Jag hoppas väninnan blir/blivit opererad idag; väntar på info.
      Olyckor sker alltid oväntat och på ett ögonblick. Varför blir man inte förvarnad???
      Du ska också vara rädd om dig. Kramar!

      Radera
  2. Tack och lov att amerikanska folket tog sitt förnuft till fånga....i varje fall tillräckligt många. Vilken otur´r både du och din väninna haft. Ni får krya på er båda två. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen borde valresultatet varit 100% till Bidens fördel. Fattar inte hur någon enda kan hålla på den där odrägliga Trump-pajasen. Undrar bara vad han nu ska ställa till med.
      Jag hoppas att väninnan fått/fick op-tid idag. Så ovanligt att hon behöver vård, hon är alltid frisk. Annat är det med mig ... ☹

      Radera
  3. Som du redan vet så är jag nyopererad och mår utmärkt. Lite jobbigt att jobba med vänstern när man är högerhänt. Jätteglad över att Biden och Harris får leda USA framöver. De kan ge landet den värdighet som saknats under Trump.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skönt att veta att din handled är fixad och att du är hemma igen. Nu får du ta det lugnt och låta hubbyn sköta markservicen en tid.
      Biden och Harris blir bra för USA och för världen. Men oroande vad Trump ska ställa till med innan Biden tar över.

      Radera
  4. Vilket elände ni råkat ut för. Men det är sånt som är övergående som tur är. Och tur hade det amerikanska folket också, som fick igenom ett presidentbyte. Det kan ju inte bli värre för dom som har det sämst i alla fall! Ta hand om dig och ha det bra. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elände kan komma i många skepnader. Inte bara som knäppa presidenter. ;) Vi får hoppas att eländesåret 2020 ska gå över i ett bättre 2021. Det kan knappast bli sämre.
      Ha det bra du också. Kram tillbaka!

      Radera