måndag 26 april 2021

LÅS IN LURENDREJARNA

Ja, alla veckors!

Idag fann jag detta bluffspam i datorns inkorg.
Jag förstod genast att det omedelbums skulle förpassas till sopkorgen.
Visserligen väntar jag ett paket just idag men det kommer att levereras till dörren mellan 18 och 22.
Och allt kring det är redan betalt.

Spammet hade kommit till min "officiella" mailadress.
Den finns ju här på bloggen, i högerspalten
När jag beställer varor så använder jag givetvis mitt riktiga namn.
Till den e-postadressen kommer det sällan spam.
Däremot ramlar det in en hel del reklam från företag jag handlat från men det är okej.
Och den reklamen kan jag ju säga bort om jag känner för det.
Läste på nätet att Tilde de Paula Eby hade klickat på ett mail hon fått och som verkade seriöst men som visade sig vara riktig skitspam. Det klicket resulterade i att hennes Instagramkonto togs över av någon idiot som lade ut en massa bilder som inte alls hade med Tilde att göra. Hon hade fått ägna hela helgen åt att försöka få någon rätsida på eländet.
Tilde varnade, med emfas, människor att klicka på okända mails länkar och knappar.

Så, gott folk, tänk er noga för innan ni klickar någonstans på mail ni får.
Även om de verkar äkta och seriösa. Det är ju det som är grejen med spam.
De SKA se äkta ut!
Betrakta det mesta med misstänksamhet!

Man blir så arg och less på alla dessa lurendrejare som samvetslöst lever på, och för, att snuva ärliga människor på pengar och ställa till elände för dem. Och ofta är det äldre personer de lurar.
Jä..a idioter!
Brottslingars rätta plats är i celler med unket vatten och mögligt bröd.
För evigt!
Tyvärr är de bra på att komma undan lagens långa arm.

2 kommentarer:

  1. Ett liknande mail hamnade i min mans inkorg, Min äldste son hade fått ett meddelande att paket var på gång, det var bara att trycka på "bekräfta." Tydligen full fart på idioter som i otrolig mängd besudlar nätet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allting här i världen har en gräns, med undantag för idioti. Man önskar att idioterna som skickar ut den här smörjan skulle få en rejäl elstöt varje gång de klickar på "sänd".

      Radera