måndag 4 juli 2022

FLÄMT!

 

Men tyvärr, när det är så här varmt är det nästan omöjligt att ansluta hjärnan.
Den vill helst inte jobba.
I alla fall inte med något mer ansträngande.
Förresten, det gäller hela kroppen.
Nu tycks allting vara ett evigt rop på kallt vatten.
Både för invärtes och utvärtes bruk.

"När hjärnan tänker, talar den med sig själv."
(Okänd)
Okej, men just nu tänker och säger den bara:
— FLÄMT!

Till och med "smillisarna" smälter.

Gissa om jag längtar efter regn och rusk så hjärnkontoret fungerar igen!
Jag ber att få återkomma när det blir vettiga temperaturer.
Ha det gott i värmen.

2 kommentarer:

  1. Det regnade rätt rejält i gårkväll. Åskan hördes men på avstånd och idag är det bara 19 plusgrader. Perfekt med andra ord. Det kan dessutom komma mera regn enligt väderspåmannen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En stund efter jag skrivit inlägget såg jag att det regnade. Även idag har det kommit någon skur. Och varmgraderna har blivit färre. Ibland går önskningar i uppfyllelse! ;) Både naturen och jag tackar. Dock fortfarande för varmt i hemmet. Men det blir väl bättre.

      Radera