torsdag 26 oktober 2023

VÄRLDENS SKYDDSÄNGLAR ÄR UTBRÄNDA

De jobbar dygnet runt, sju dagar i veckan.
Ibland hittar man en bild eller en text som känns så rätt i tiden.
"Olika sorters träd kan växa tillsammans ... Varför kan inte folk göra detsamma?" 
Graffiti någonstans på Cypern.

"Fred är bara tiden mellan krig."
Så här borde det vara.

Tyvärr finns det alltför många åsnor som går omkring förklädda till människor.
Och oftast är det just de som har makten.
Det är förfärligt vad de ställer till det i vår värld.

6 kommentarer:

  1. Det har nog aldrig funnits tillräckligt många änglar för att de inte ska vara utbrända. Änglarna har det lika hopplöst och jobbigt som polisen, de räcker inte till för att skydda oss medborgare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Genom hela historien har skyddsänglarna (och polisen) haft mycket att göra p.g.a. mänsklighetens galenskap. Det är märkligt att vi människor inte tycks ha tagit till oss minsta lilla lärdom. Vi ska egentligen inte behöva skyddas, vi borde vara rädda om varandra. Ja, en utopi.

      Radera
  2. Jag instämmer helt i det du skriver Annica. Man blir verkligen ledsen av att se hur det är i världen.
    Sverige där gängvåldet helt har urartat bara de senaste 2-3 månaderna och oskyldiga blir drabbade bara pga att gängen tar fel på adress till exempel. Fruktansvärt.
    USA är så trasigt att det inte ens går att beskriva.
    Och nu med ett stort krig i mellanöstern - kanske även WWIII som startat.
    Jag tittade precis på en väldigt intressant dokumentär via YouTube om det som skedde i och med WWI och senare där nu Palestina och Israel ligger. Information jag aldrig hört talas om faktiskt.
    Lägger in länken om du vill kolla. Mycket välgjord dokumentär som har setts av flera miljoner och många kommenterar samma sak som jag säger - information jag aldrig hört talas om.
    https://www.youtube.com/watch?v=ZXfuqUhzESg
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en fruktansvärt skrämmande utveckling vi ser i världen. Och på så många områden. Vad ska det bli av oss och vår jord? Det är svårt att känna någon riktig tro på framtiden. Tycker själv att jag levt i den bästa av världar under den bästa av tider. Och det är jag djupt tacksam för. Det är synd om dagens unga som ju måste känna stor oro av allt negativt som händer.
      Jag skulle kolla dokumentären du gav länken till men den gick tyvärr inte att se här i landet. Borde nog skaffa VPN.
      Kramar tillbaka!

      Radera
    2. Nej vad tråkigt att man inte kan se den i Sverige. Kollade precis min VPN via en svensk IP-adress och där stod det att de som gjort videon inte gjort den tillgänglig i det här fallet Sverige. Det kanske även gäller andra länder. Jag undrar om det kan ha att göra med EUs DSA-lag (Digital Services Act). Den kommer att censurera enormt mycket inom EU tyvärr.

      Radera
    3. Jo precis, det stod att den inte gjorts tillgänglig här. Det är inte så ofta det händer, men någon gång ibland.

      Radera