fredag 31 maj 2024

POSTNORD, SKAFFA BREVDUVOR!

 Den föga smickrande utmärkelsen ...
... har Postnord verkligen gjort sig förtjänt av.
Och för vilken gång i ordningen kan man fråga sig.
Sedan många år tillbaka prenumererar jag på tidningen TV-Guiden.
Den ska numera delas ut endera måndagar eller tisdagar beroende på ortens postutbärning.
Det är ju varannandag som gäller.
Den här veckan skulle brevbäraren komma tisdag och torsdag.
Så jag väntade tidningen i tisdags.
Haha, icke så.
Alltså var det bara att invänta torsdagens postutdelning.
Då måste den ju komma.
Men efter månader av leveransstrul hade jag inte så höga förhoppningar.
Tyvärr fick jag rätt.
Tidningen Retro hade brevbäraren lämnat men inte någon TV-Guiden!
Gissa om jag blev arg!
Så här har det nu varit i månader; vissa veckor får jag den och andra inte.
En vecka kom dubbla exemplar av samma tidning. Hur nu det gick till.
En annan vecka fick jag föregående veckas utgåva samtidigt med den nya.

Jag kan inte räkna alla gånger jag ringt Postnords lokala brevutbärning och klagat.
Där är det trevlig personal som man nästan tycker synd om.
Ujujuj, vad de ska få ta emot många ilskna telefonsamtal.

Jag har kollat med brevutbärningen om det är förlaget (Aller Media) som är boven, men fick svaret att tidningarna brukar vara i tid för utdelning. 
Flera gånger har jag förstås även ringt till Aller Media och påtalat problemet med min uteblivna tidning.
Där skulle man kolla upp hela leveranskedjan; varför detta återkommande leveransstrul.
Och så skulle de lägga till några extra veckor på min prenumeration.
Men då är det ju extra trevligt om tidningen också kommer.

Jag betalar flera hundra kronor för att få denna tidning i brevlådan varje vecka men det fungerar inte. Det kan gå bra några veckor men så är det trassel igen.
Det är alldeles galet hur många veckor jag inte fått min TV-tidning.
Nu börjar verkligen tålamodet tryta.

Det är ju inte första gången det är problem med Postnord.
Jag sökte på ordet Postnord här på bloggen (i vita sökrutan högst upp till vänster) och det kom upp flera inlägg.

Vad sysslar Postnord med?
Företagets rykte börjar bli lite skamfilat.

Ansvariga på Postnord, skaffa brevduvor!
Postutdelningen skulle säkert fungera mycket bättre då.
Sämre kan den knappast bli.
Med saknad tänker man på hur det var förr.
Posten kom så punktligt, varje dag, att man kunnat ställa klockan efter brevbäraren.
Under en tid (på 1960-talet, tror jag det var) bars posten ut två gånger per dag.
Plus en gång på lördagar.
Det var tider, det!
Naturligtvis är Posten i en helt annan situation idag.
Men man ska ändå klara det uppdrag man har, att dela ut brev, tidningar och paket.
Och på rätt dag. Helst.
"Posten har kommit! Eller ...?"

6 kommentarer:

  1. Det kostar ju faktiskt en del at tskicka iväg saker och då bör det ju fungera också. Strulet har pågått länge. Man kan undra hur länge dtetdröjer innan det blir en ändring. Ktram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inte alls lyckat att svenska posten gick ihop med den danska.

      Radera
  2. Minns mycket väl att man fick post åtminstone en gång/dag plus på lördagar i Enebyberg på 60-talet. Och det fanns postkontor! Vi har ju fortfarande postkontor i USA men USPS (posten i USA) fungerar nog också litet sisådär. Men fortfarande tycks postväsendet i USA fungera bättre än i Sverige. Verkligen trist hur det har blivit i Sverige och att man inte kan förvänta sig post när man borde kunna få den. Fattar inte hur ett företag får bete sig så här utan påföljder.
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir allt dyrare att skicka brev och paket samtidigt som servicen blir sämre. Kanske det vore bättre med en privat aktör för posten. Verkar ofta vara mindre krav på statliga företag och hur de sköts.
      Kram från norr!

      Radera
  3. Minst sagt irriterande. Vi hade samma problem med DN, men de senaste veckorna har det fungerat. En tidning betalar man för, då ska man också få den hem till brevlådan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här poststrulet är bara inte klokt. Hur svårt kan det vara att bära ut en tidning??? Vi snackar ju inte "rocket science"!

      Radera