tisdag 30 juli 2013

PAPPA, DET ÄR DIN DAG

Kära pappa, idag skulle du ha fyllt år. Väldigt många år.
Det är nu länge sedan ditt hjärta slutade slå vid bara 71 års ålder.
Jag vill fira dig med en vacker bukett av dina favoritblommor, gladiolus.
Våra grannar - trädgårdsmästaren med fru - gratulerade dig alltid den 30 juli just med dessa blommor.
Den här bilden av min pappas högerhand kom till när han någon gång på skoj hade lagt handen i/på en kopieringsmaskin. 
Jag minns än hans något krokiga lillfinger.
Mitt eget högra lillfinger påminner mig...

Pappa, hoppas du och mamma har det bra däruppe bland molnen.
Mängder med kramar till er båda!

2 kommentarer:

  1. Han tyckte väldigt bra om din far och minns honom som en fin man, alltid snyggt klädd och alltid vänlig.

    SvaraRadera
  2. Gunnel: Han? Dessa lömska tangenter! ;-)

    Jo, min pappa var en mycket bra man, en `hyvens karl´ skulle man kunna säga. (Undrar förresten var det uttrycket kommer ifrån?)

    SvaraRadera