söndag 23 februari 2020

REDAN DÅ?

Hoppsan!
Redan på den tiden?

8 kommentarer:

  1. Det skulle kunna vara skrivet idag. Människan har tydligen inte utvecklats så mycket.....i varje fall inte inom alla områden. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allting går igen. Vi borde lära mer av historien. Men vi måste visst alltid göra våra egna misstag.

      Radera
  2. Snyggt inlägg och klokt talat av Petronius, min gamle vän.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så kul att göra sina egna "minneslappar". :D
      Hade ingen aaaning om att du och Petronius var kompisar. Jag är impad.

      Radera
  3. Man har ju upplevt en och annan omorganisation under sina dagar. Tyckte de kom allt oftare under åren, varför vet jag inte. En sak hade de gemensamt: De var alltid dåligt förankrade hos den personal som "drabbades". Ber f ö att få påminna om Hohlenbergs, som jag citerade på Gunnels blogg för nåt tag sen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oftast får omorganisationer helt motsatt verkan än vad som var meningen. Och de drabbade/omorganiserade blir grymt överkörda. Tänk att det ska vara så svårt att lyssna på dem som har kunskapen och erfarenheten.

      Radera
  4. Se där ja....den vetskapen har tydligen funnits länge och ändå är det inga styrande som tagit det till sig...märkligt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efter två datorfria dagar ser jag nu att en kommentar tillkommit, din! Tack, så trevligt!
      Ja, visst är det konstigt att mänskligheten aldrig lär sig. Tydligen är vi ganska korkade ... Speciellt verkar det gälla dem som har makten. ;)

      Radera