söndag 15 mars 2020

MÄRKLIG BLANDNING

Idag blir det en rätt märklig blandning.
Nej, men fy för den skolan!
(Den rubriksättaren hade definitivt inte sin mest lyckade dag.)
I fredags när jag skulle smörja in mina händer tryckte jag på handkrämens pumpflaska ... och ut kom ett perfekt format litet hjärta. Det har aldrig hänt förr. Så det kan bli!
I dessa orostider tar t.o.m. min söta nalle alla chanser till roligheter.
Hm ...
Någon okänd har med lyckat resultat skojat till det med särskrivning.
Fyndigt!
Jag väljer den ljusa!!!
Med enkla medel kan man piffa upp och göra toastolen lite roligare.
Kul bild jag hittat på nätet.
Isblommor, inte virus!
Och sist några mycket kloka ord:

Om ett problem går att lösa, om en situation är sådan att du kan göra något åt den, då finns det inga skäl till oro.
Om det inte går att lösa, så hjälper inte oron.
Hur som helst finns det ingen anledning att oroa sig.
(Dalai Lama XIV)
 Var rädda om er!

7 kommentarer:

  1. Det var ett glatt och uppmuntrande blogginlägg. Det kan vi behöva i dessa tider där coronan lägger sordin på stämningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skratt och ett visst mått av galenskap är nog ett måste nu. Men även eftertänksamhet, vett och sans. Hoppas vi kan mixa det till något bra.

      Radera
  2. Vilket härligt inlägg :D Skratt och kloka ord i en underbar blandning, tack snälla du :) Den där nallen och jag är ganska lika ser jag, hjärtat är ju hur fint som helst!!! Jag håller med om karantänen också, ingen skillnad här ;) Tack för ett fint inlägg återigen, kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de snälla orden! Ja, det är viktigt nu att försöka hålla humöret uppe. Något sådant här har vi ju inte varit med om tidigare. Man blir onekligen lite tagen av alla nyheter. Och då är det bra med allt som kan vara smilbandsdragande. Och tunga-tankar-avledande.
      Ta väl hand om dig. Kramar!

      Radera
  3. Dalai Lama är mycket klok. Jag väljer också ljus choklad och gärna med havssalt. Mums! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är en vis man. Man borde lyssna på hans kloka ord. Men dumt nog oroar man sig trots att det inte tjänar något till.
      Ljus choklad är bara bäst!!
      Kram till dig!

      Radera
  4. Men vad är de för skola? Helt sjukt
    Underbart inlägg men så mkt kärlek i som behöver i dagens samhälle :D

    Kram ♡

    SvaraRadera