måndag 22 juni 2020

KUNG BORE, HJÄLP!

Inte för att jag vill att tiden ska rusa iväg ännu fortare än den redan gör, men när jag ser SMHI:s
väder-siande för den närmaste veckan så längtar jag verkligen till nästa söndag!
Då får det gärna regna också.

Jag mår så dåligt av värme, har alltid gjort, även som ung. Mitt livs soliga och varma sommardagar har jag mest tillbringat i skugga. Annars kokade hjärnan i hettan. Ja, ungefär så.
Mina föräldrar och även min äldsta bror var likadana.
— Plus 17 är lagom sommartemperatur, sa alltid brodern.
Nu blir det till att dricka massor med vatten ...
  ... och
Det är redan drygt 27° i lägenheten. Om någon dag kommer det att vara betydligt mer.
PUH!
Kung Bore, jag längtar efter dig!
I alla fall dessa oliiidligt heta dagar.

UPPDATERING
2020-06-22, eftermiddag

Bilden tagen idag kl 15:22.
Exakt samma temperatur ute och inne.
Inne stiger den. Usch!

6 kommentarer:

  1. Jag håller med till 100%!!!!! Jag mår inte alls bra av den här värmen men på din väderrapport ser det bra ut nästa helg, jag måste kolla hur det blir här! hoppas det blir likadant....Nu får vi härda ut och invänta bättre tider, kram på're

    SvaraRadera
    Svar
    1. Någon timmes isande kyla skulle inte vara helt fel just nu. Men bara för att få ner temperaturen till mer vettig nivå. Vi får ställa in oss på kommande veckoslut. Förhoppningsvis svalt och regnigt.
      Kram!

      Radera
  2. Tycker nog att kung Bore kan vila i sitt ide än ett tag. Jag mår nog bäst vid ca 20 plusgrader och stilla vind. Det största problemet med höga sommartemperaturer är att nattsömnen blir rubbad när man smälter bort i sovrummet. Lagom är alltid bäst, men lagom lär vara olika för oss alla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, kung Bore kan vänta ett halvår men han kunde åtminstone sända en svalkande pust över oss. Nattsömnen är rubbad, och i och med det, även jag själv. ;)

      Radera
  3. I min ungdom kunde jag ligga i solen i timmar, och älskade verkligen det. Nu för tiden sitter jag helst i skuggan, men jag tycker fortfarande att det är härligt med sommaren. Gärna, som du säger, med en svalkande bust!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu är det 27 heta grader här och — tack och lov! — ganska blåsigt. Önskar det blåste även inomhus. ;) Men där står luften helt stilla.
      Jag kan vara i solen om jag har något att göra men att ligga still klarar jag inte. Jag är en riktig "skuggfigur". :)

      Radera