fredag 19 juni 2020

MIDSOMMARTRAMS

Midsommarafton!
Hur har det gått till? Det var ju julafton igår.
Jag vet, jag tjatar om att tiden numera har så fasligt bråttom men förr var ju en dag en hel dag.
Nu är en dag som en halv dag.
Det känns som att årets beståndsdelar — dagar, veckor, månader — har halverats.
Det vore förresten rätt okej om ens ålder halverades efter att man levt X antal år.
Som en slags bonus.
Middagen igår blev kokt lax, mos på broccoli och crème fraiche med franska örter, och så några små, goda och färgglada romantica-tomater.
Drycken bestod av alkoholfri cider light.
Alltså är jag helt nykter. Som vanligt, kan jag intyga.
Det kanske är svårt att tro ... jag menar med tanke på bloggens ibland röriga innehåll.
Men så är det.
Det röriga måste bero på något annat. Kan det vara vanlig tramsighet?
Hjärnkontorets administrativa (och seriösa personal) kommer faktiskt inte till jobbet varje dag.
Visst ja, i dessa tider jobbar de förstås hemifrån!
Men, hemifrån-vardå? Fötterna? Knäna? Magen?
MAGEN!!!
Såklart, Gunnarsson! Han extraknäcker bara då och då! (Ett par trappor upp.)
 
Men, tyvärr är det nog min hjärna som är på rymmen. Här jagad av Gunnarsson.
Det enda som fattades igår var en somrig jordgubbstårta till efterrätt.
Men den passar väl ännu bättre idag.
 
Enklare är ju förstås att fixa till några jordgubbetomtar.
Vi kan ju fira att vi är halvvägs till jul.
Sommarsolståndet är i morgon, lördag 20 juni.
Visst är de söta? Och säkert också SÖTA.
Nej, nu ska jag sluta tramsa!
Ha en härlig midsommarhelg!
(Ni minns säkert Magnus Härenstams "Gunnarsson, verkmästaren i magen"?)

4 kommentarer:

  1. Vacker och nyttig kost. Hos oss blir det också lax med tillbehör idag. Och lika nyktert som hos dig men vi skippar "lighten."
    Ha en trevlig midsommarafton!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lax är god och nyttig mat som passar i alla sammanhang. Och den går att variera i all oändlighet.
      Vi hoppas helgen blir fortsatt bra.

      Radera
  2. Hahaha, jag äääälskar trams!!! Det livar upp tillvaron ;) Ha det fortsatt gott och tramsigt nu, kram på're

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra, då är vi åtminstone två! Jag tycker vi fortsätter med det och dessutom försöker vi få in fler medlemmar i "tramsklubben".
      God "annandag midsommar"!
      Kram på´re själv! :D

      Radera