söndag 17 oktober 2021

PLUS OCH MINUS

Efter en sömnlös natt med ett oroligt hjärta och tankar och funderingar i hela gråskalan, från sotsvart till snövitt, steg jag återigen upp till en jämngrå dag. Hela gårdagen vräkte snön ner ackompanjerad av en försiktig minusgrad. Idag trummar regnet mot rutan till en lika försiktig plusgrad.
Men bakgrundstonen är densamma — helgrå. Utan variationer.

 

Snön kom alldeles för tidigt.
Även om allt regnar/tinar bort så är den vita nederbörden ovälkommen. Än så länge.
I alla fall av mig.
Det blir bara moddigt, blött och halt. Synnerligen otrevligt.
Men snön är hjärtligt välkommen att göra ett nytt försök till första advent.
Och då i sällskap med några minusgrader.
Tänk att det ska vara så svårt ibland att komma till ro och somna sött.
Jag har alltid, faktiskt ända sedan barndomen, haft perioder med dålig sömn.
Och inte har det blivit bättre nu med ett flamsande flimmerhjärta.
I nattens tystnad märks de ojämna hjärtslagen som allra mest.
Jag funderar över hur allvarlig hjärtsvikten har hunnit bli.
Proverna visar att den finns där.
Tankarna virvlar runt i nattmörkret.
Tankeakuten har onödigt generösa öppettider.
Men vilken tur att man är pensionär och kan sussa en stund under dagen efter en sömnlös natt.
Nu blir det lite "reklam".
Det känns extra trevligt att i oroliga och negativa tider kunna ge lite beröm åt något håll.

I torsdags var det dags för hemleverans av både mat och medicin.
Det är verkligen bra och bekvämt att få nödvändigheterna levererade till dörren.
Medicin-transporten sköttes av Best.
Och i mina ögon är det företaget verkligen det bästa när det gäller leveranser.

När jag beställer något över nätet blir jag så glad när Best finns som transportör-alternativ.
Otroligt snabba, man håller alltid det tidsspann man lovat leverera inom och man får fortlöpande information om sitt paket via sms.
Det är rätt många saker som kommit till min dörr med Best och det har alltid fungerat perfekt.
Best-loggan borde vara en raket.
Knappt två dygn så har man sina varor.
(Naturligtvis delvis beroende på vilken tid man lägger beställningen.) 
Medikamenterna kom från Apotea och det företaget är också ett under av snabbhet.
Och fraktfritt är det också.
Tyvärr måste man föreslå en snigel till PostNords logga.
Där behöver man ha 4-5 dygn på sig.
Tänk, svenska Posten som var så bra förr.
Jo, just det — innan snön kom så hade någon strösslat ut "guldflagor" på marken. Så fint!
Måste bara länka till detta mycket superkorta men supergulliga YouTube-klipp!
Ha en fortsatt bra söndag!

6 kommentarer:

  1. Vi har haft en vädermässigt rent bedrövlig helg. Igår snö, idag tö. Tur att det finns en varm lägenhet att mysa i.

    Postnord, det stressfria företaget borde köpa din logga. Passande med både bild och text.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En ovanligt uschlig helg, vädermässigt. Snö och regn, i massor. Tur man bor en bit upp! :) --- I dessa engelskspråkiga tider kunde PostNord byta namn till SnailMail Sweden, SMS.

      Radera
  2. Jag handlar också mycket på Apotea och det är Best som levererar varorna. Precis som du skriver snabbt och billigt. PostNord borde göra studiebesök där. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Apotea och Best, ett oslagbart team!

      Radera
  3. "Tankeakuten" köper jag direkt. Ett mycket bra beskrivande nyord. (För mig i alla fall)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det säger vad det handlar om. Mycket användbart. ;) --- Så kul att se dig här igen! :)

      Radera