söndag 19 december 2021

ADVENTSLJUS FYRA

 
Mindre än en vecka till jul.
Nu pågår julförberedelserna för fullt i de flesta hem.
Dock inte i mitt.
Här råder fullständig ro.
Man kan nästan höra lugnet.
Så skönt. Så avslappat.
Jag har aldrig o-firat jul så totalt som jag kommer att göra detta år.

Det är det här med min tappade ork som gör att allt julstök är inställt.
Och jag vet ju att julhelgen passerar även utan min hjälp.
Det känns tryggt att veta.
Jag borde ha hållit mig väl med småtomtarna. 
Kanske de hade kunnat hjälpa till med julsysslorna.
De verkar ju ha läget under kontroll.
Njut av fjärde adventhelgen!
Och av Jonathan Antoine (länken nedan) när han sjunger (i stämmor med sig själv)
"Peace on Earth/Little Drummer Boy"
från sin nya CD
"ChristmasLand Platinum Edition".
Det är verkligen något att njuta av.

6 kommentarer:

  1. "He will be the new Pavarotti", såg jag att någon skrev om J A som gör en annorlunda tolkning av låten. Men jättefin! Trevlig 4:e advent till dig också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. "He is even better than Pavarotti", säger en del, bl.a. jag. :) Och det trots sin ungdom.

      Radera
  2. Här kommer att bli huset fullt i jul för både Peter och Katarina med familjer dyker upp idag. Det är 3 1/2 år sen Peter var hemma senast så jag längtar så efter dem. Ha en mysig adventssöndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt för er att få hem era nära och kära. De bor ju minsann inte nästgårds. Önskar er alla en jättehärlig tid tillsammans! Hoppas coronaeländet lugnar sig, det kunde väl ta julledigt åtminstone.
      Ha det gott!

      Radera
  3. Tusen tack för julkortet. Nu har jag fått ny dator så
    nu är jag med i leken igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! ;) Har du haft problem med datorn? Kul med en ny då. Bra julklapp till sig själv. :)

      Radera