torsdag 24 november 2022

PIGG HUSTOMTE ÖNSKAS

Andra veckan med hosta, snuva och lite för hög temp.
En enda morgon har jag varit feberfri. Men igår morse visade termometern 37,8.
 Jag är rätt så förargad och less på denna förkylning/influensa.
Undrar hur länge den kommer att besvära mig.
Jag känner mig inte dödssjuk men kroppen stretar emot när knoppen lägger fram planer.
Förresten är inte knoppen heller i bästa form. Hjärnan känns lite extra mosig.

Så länge krafterna mest går åt till jobbiga hostattacker får adventsstakar och pynt vänta.
Åh, vad jag önskar mig en pigg och kry hustomte som tog hand om markservicen.
Det vore toppen.
Hustomte borde vara ett framtida karriärsyrke.
Det har blivit en hel del varma drycker den senaste tiden.
Och på nätterna, mjuka goa yllesockor på fossingarna. Så skönt med varma fötter.

Men, nu är det dags att kolla igenom hemmets matlager. Det börjar bli middagstid.
Jodå, det finns något att äta till middag även om jag inte beställt hem mat på tre veckor.
Jag har alltid ett rejält "beredskapslager" hemma.
Och i morgon förmiddag får jag matleverans. Så jag ska nog klara första adventshelgen.
Jag beställde faktiskt några lussekatter. Förr bakade jag allt bröd själv men det var då det.
Undrar förresten om hustomtar kan baka?
Trevlig adventshelg på er!

2 kommentarer:

  1. Jag har en hustomte som dammsuger och putsar fönster. Men han kräver omsorg, mat och vänligt bemötande. Hustomtar kräver gentjänster.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyllo du! Omsorg, inga problem. Vänligt bemötande är självklart, det gäller ju inte bara hustomtar. Sedan är det det där med maten, numera vore det bra med en matlagningskunnig hustomte.

      Radera