söndag 8 april 2012

VECKANS KARAMELL = TELIAS SUPPORT

Nu är det ett tag sedan jag utnämnde "veckans nötter" och/eller "karamell".
Idag känner jag för att kora...
Veckans karamell!

Och den går till... tadaa!... 
... Telias vänliga och tålmodiga support-team.

När man än ringer så är det alltid trevliga tjejer och killar som svarar. Och alla måste de ha begåvats med änglars tålamod med tanke på vilka dator-klantiga personer de oftast ska serva och hjälpa tillrätta.

Tidigare idag talade jag med en kille som var så rar och trevlig och som lotsade mig igenom det problem jag hade. Stort tack till dig, du okände!

Ibland är telefonköerna långa när man behöver hjälp med något, men idag, påskdagen, var väntetiden bara 6-7 minuter. Men jag har faktiskt även varit med om väntetid på bortåt 90 minuter - hos Telia. Puh!
Det är kanske inte så många lediga påskfirare som sitter och ugglar vid datorn när solen lyser och lockar till uteliv.
Bra när support-behovet infinner sig en helg!

Ha en trevlig kväll!

4 kommentarer:

  1. Telia gillar säkert att få beröm. Motsatsen är de nog ganska vana vid.

    SvaraRadera
  2. Gunnel: Jo, vi har ofta lättare att ge ris än ros. Men det är mest de anställda jag berömmer, de som har hand om kundkontakterna. Telia som företag kan man ju ibland ha synpunkter på.

    SvaraRadera
  3. Hej Annica.

    Det var en härlig läsning om den hjälp du fått av vår eminenta support...:)

    För en sekund där undrade jag om karamellen först hade en dold nöt i sig, men efter ett svep av sista kaffet ur min mugg..förstod jag att den karamellen satt gott!!!

    Så jag får å Telias vägnar bocka och buga för den feedbacken, samt glädja mig över hur bra min kollega där hjälpt dig. Det är ju det vi är till för.

    Ha en fortsatt trevlig dag...och än en gång tack för ditt beröm, det värmer oss helt klart.

    Med vänliga hälsningar

    Peter Muszta
    Telia Kundservice

    SvaraRadera
  4. Telia Kundservice: Tack för kommentaren, Peter! Kul att du tittade in här och smakade på veckans karamell – till kaffet!

    Telias support har gjort sig förtjänt av den här karamellen. Du hade en liten misstanke om att den kunde gömma en nöt - men så var inte fallet. Den här gången...

    Nöten skulle jag ha delat ut den gången jag fick sitta nära 90 minuter i er telefonkö. Då borde Telia fått hela världens årsskörd av nötter. Ibland ÄR det långa väntetider, men jag kan förstå att det kan "strula till sig" emellanåt. En väntetid på 5-10 minuter är lagom. Eller... helst ingen alls. ;o)

    Ha det gott och njut av våren!

    SvaraRadera