söndag 9 december 2012

TVÅ TÄNDA LJUS

 Snön driver i stora, vita sjok förbi fönstren. Det blåser kraftigt så flingorna faller mer vågrätt än lodrätt. Här vid kusten har vi inte haft så mycket snö hittills, kanske två-tre centimeter. Men nu verkar det bli mer av fluffet. Något många torde jubla, och andra svära, över. Men nog är det fint med det vita täcket så här i december.   
Och idag är det redan dags att tända ljus nummer två i adventsstakarna. 
En bild jag visat förr...
... av adventsstaken som min pappa tillverkat och skylten som jag målat.
 Eftersom jag tydligen använt upp min bildkvot på Blogger går inte bilderna att förstora så mycket. Och nu när jag tänkt köpa mer bildutrymme, så gick det inte. "Tekniskt fel." Kanske för att det är söndag, jag vet inte. Jag får försöka igen.
 
Hoppas alla får en fin adventssöndag.

4 kommentarer:

  1. Vi travade iväg till stan och det kändes ganska fint, men det var halkigt och det var inte bara julesnön som föll.

    SvaraRadera
  2. Gunnel: Oj då! Så nu sjunger ni som Lundell: "Snön faller och vi med den"? Inget brutet, hoppas jag?

    SvaraRadera
  3. Ja nu är det snökaos i hela Sverige och vi i norr undrar om de hört talas om kätting till bilar och bussar......

    SvaraRadera
  4. Mufflo: Tio snöflingor i norr = snökaos i söder.;-)

    SvaraRadera