fredag 2 december 2016

DECEMBER — SÖTSAKERNAS MÅNAD

VARNING!
Julmånaden december är ju sötsakernas månad.
Och frosseriet kan resultera i att vågen plötsligt tar ett stort skutt uppåt.
Men här är lösningen på det problemet.
Med en dos sötnos varje dag så behöver man inte banta i januari.
Eller en dos ... dessa sötchocker kan man överdosera hur ofta och hur mycket som helst utan att få dåligt samvete. Och inte sätter de sig på höfter och lår heller.
Tur att det finns sött som är både nyttigt och garanterat kalorifritt.
En helt bedårande Akita inu-valp. Jag är hopplöst förälskad.
Kanske också en Akita inu.
Schäfrar är bland det stiligaste som finns.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HIGH FIVE!

Vilka sockergryn!
Nu behöver man inget annat godis.
Och vill man ha mer sötnosar kan man bläddra i den nya valpkalendern från
Synskadades Riksförbund som kom för någon vecka sedan. Kanske ni också har fått den?
(Bilder från nätet.)

Önskar hundälskare och ... okej då ... alla andra en skön fredag!

UPPDATERING:
Nu får ni även en bild på en — i mitt tycke — söt (läs: jättesnygg) man.
Funderade på att lägga till den redan när jag skrev inlägget (sött som sött!) men bestämde mig för att hålla mig till de söta vovvarna.
Som äldre tant vill man ju inte skämma ut sig. 
Men som ni ser i kommentar nummer 5 så kom "ämnet män" på tal.
Här kommer alltså den välsjungande och stilige Tim Foust från gruppen Home Free.
Gruppen sjunger a cappella, de använder alltså inga instrument, bara sina röster.
Och några länkar till killarnas härliga sång.




(med Kenny Rogers)

9 kommentarer:

  1. Vilka sötnosar! Jag saknar min egen hund Milou fortfarande, fastän det är drygt 20 år sen han gick bort. Santos, min dotters hund, som jag fick överta är det bara något år sedan som jag var tvungen att lämna och det känns i hjärteroten varje gång jag ser en Bichon frisée.Jag har ändå bestämt mig att aldrig mer skaffa en egen hund. Det är så himla jobbigt när man måste skiljas från dem. Ha en fin andra advent.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man glömmer aldrig sina älskade hundar. Min Pretty dog i början på 1970-talet och i åratal efteråt blev jag alldeles gråtmild varje gång jag råkade hitta ett hårstrå från henne. Hm ... de var inte lika omtyckta medan hon levde. ;) Fortfarande saknar jag både Pretty och min barndoms Sussie. Och kommer alltid att göra. Jag har skrivit om dem här på bloggen tidigare.
      Önskar dig också en fin helg.

      Radera
  2. Vilka underbara 'sötsaker', jag älskar dem alla och jag älskar hundar och katter.
    Tyvärr har vi inte hund nu och inte katt heller, vår Sixten försvann 5 månader sedan och vi väntar ett tag på nästa, vill helst ha en vovve, eller också, hi hi . . . .
    Jag är inte direkt förtjust i godis, det kan jag vara utan, fast jag inte frossar i sött har jag ändå en rund mage . . . .
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, underbara vovve-sötisar som bara är till glädje. --- Måste vara hemskt att förlora ett husdjur genom att det bara försvinner och man inte vet vad som hänt. Ni kanske blir med vovve eller kissemiss igen så småningom?
      Jag äter inte heller mycket godis men "lilla maggen" finns där. Tyvärr ... Den verkar ofta komma med åren. :(
      Ha en riktigt skön helg!

      Radera
  3. Jovisst är hundarna söta men jag tänder mera på katter och karlar. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. När det gäller hundar och katter föredrar jag hundar, men kattungar är jättesöta. Jag tänder också på karlar, men förstås inte alla.
      Jag hade faktiskt lust att lägga upp en bild efter vovvebilderna på just en söt kille från Texas men hejdade mig. I och för sig kan jag ju uppdatera med den bilden så här i efterhand.
      Han heter Tim Foust och sjunger i den amerikanska gruppen `Home Free´ som du tipsade om. Förutom att han är en riktig snygging så sjunger han fantastiskt; hans röst sträcker över fem oktaver. Tänka sig!

      Radera
    2. Det finns en till söt kille från Texas...närmare bestämt från Dallas.

      Radera
    3. Ja, det har jag sett bevis på. Kan det vara något med Texasluften? :)

      Radera
  4. Åh, deras sång har jag hört i ett klipp på facebook! Jätteduktiga. Man bara satt drömmande och kollade/lyssnade igenom allt :) Jag kan inte sätta på det nu när de andra ligger och sover, men jag ska återkomma till dina länkar imorgon och lyssna :)

    SvaraRadera