söndag 25 december 2016

JULKORTSVACKERT

Idag börjar jag med att sända en varm krya-på-dig-hälsning till vår fina drottning Silvia.
 Och sedan fortsätter jag med att önska alla en god fortsättning på helgerna!
Här bjöd julaftonen på riktigt busväder med snö och blåst. Så nu har vi julkort utanför fönstren. Någon decimeter snö, vitfluffiga träd och lätt rosafärgad himmel. Temperaturen ligger på 12-13 minus och vindarna har lugnat sig.
Det är en vacker juldag.
Bilden är tagen vid 13-tiden idag.
Och så kan jag berätta att jag inte bara har tomtar på loftet, jag har även tomtar på datorn.
De söta datortomtarna hälsar att ni ska ha det bra.
Jag instämmer.

2 kommentarer:

  1. Vi förbereder oss för stormen i natt som det varnas för. Göran har spänt fast allt löst som inte går att plocka in, så vi inte ska behöva hämta det hos grannen sen. Snö har vi inte.....bara regn. God fortsättning på helgen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det låter som landets sydliga delar ska få mycket besvärligt väder i kväll och i natt. Bra att säkra det som går. Det kan ju ändå hända saker. Hoppas stormen blir snällare än vad väderfolket tror. Jag ska hålla tummarna.
      Det är mycket sällan vi har så där kraftiga oväder som ni har ibland. Visst blåser det här också men inte ofta och betydligt måttligare.
      Trevliga mellandagar!

      Radera