torsdag 31 oktober 2019

SENT SÄND HALLOWEENHÄLSNING

Hoppas ni har/har haft en bra Halloween.
Liiite mysig kan den ju vara med sina lysande pumpor och barnens "bus-eller-godis".
Men alla skräckinslag lämnar jag utan saknad över till andra.
Jag tände två LED-värmeljus i min pumpalykta men effekten av dem blev lika med noll.
Jag fick ta till lite gul färg och animera fotot istället.
Så kan man också göra.
En Halloweentårta till kvällsfikat hade inte varit helt fel.
I morgon börjar vår egen vackra och stämningsfulla Allhelgonahelg då vi tänker på våra nära och kära som inte finns med oss längre och då vi tänder ljus på deras gravar för att minnas och hedra dem.
Det importerade — från Irland, via USA — Halloween får ha sin dag och så är vi lite mer allvarliga på Alla helgons dag. Så blir det bra.

4 kommentarer:

  1. Några småpojkar ringde på min dörr för några kvällar sen, jag öppnade aldrig, hade inget godis hemma och var rädd för buset. Gillar inte Halloween men ungarna har ju roligt och visst hade man kunnat äta av den läckra tårtan du visar på bloggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har det inte varit ett enda bus-eller-godis-besök. Jag tror också att alla ungar gillar Halloween. Förstås kul med både bus och godis.

      Radera
  2. Jag pyntar lite med det Halloweenpynt som Rasmus och jag gjorde för många år sen och har en pumpa på trappan som lyser upp i mörkret. Nu dröjer det inte länge till advent då det blir riktigt ljust. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg ditt och Rasmus fina Halloween-pynt på din blogg. En pumpa på trappan är både mysigt och välkomnande. Tänka sig att det bara är en månad till advent. Veckorna rusar iväg. Hoppas du har en skön helg.

      Radera