söndag 3 december 2023

FÖRSTA ADVENT 2023

6 kommentarer:

  1. Tack detsamma!
    Jag tog fram min fina lilla adventsljusstake igår och den lilla julduken. Julduken köpte jag faktiskt via eBay från en person i Sverige för några år sedan. ;) När jag gick igenom mammas lägenhet tänkte jag inte på att jag skulle ha sparat någon av hennes juldukar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kanske är ensam att ha en eldriven adventsljusstake i din lilla stad. Har du den i ett fönster eller inne i rummet? Vad jag har hört så är det inte så vanligt med just adventsljusstakar i amerikanska fönster. Annars verkar det ju julpyntas ganska rejält med allehanda lampor, ljusslingor och figurer. Åtminstone om man får tro julfilmer från USA. :)
      Inte lätt att komma på vad man ska spara från föräldrahemmet när det ska tömmas. Det är så mycket annat att tänka på och ta hand om då. Fint att du hittade en svensk julduk på nätet.
      Må så gott i julmyset!

      Radera
    2. Jag har ljusstaken på en relativt stor "counter top" (köksbänk) i köket. Som du vet har ju amerikanska hus ingen stor fönsterbräda. Min ljusstake och julduken är nog det enda "juliga" jag har. ;)

      Radera
    3. Din ljusstake och julduk pryder en passande plats; man tillbringar ju mycket tid i köket.

      Radera
  2. Tack detsamma! Vi har pyttelite snö här, och det räcker mer än väl. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det någon decimeter med snö, vitt även på träden. Det ser så juligt och vackert ut.

      Radera