söndag 31 maj 2020

TILL MOR, MED KÄRLEK

Det är ju Mors Dag idag så det här blogginlägget borde naturligtvis skrivits tidigt i morse men det blev inte så. Ibland blir inte allt som man tänkt sig.
Nåväl, bättre sent än aldrig.

Pingsthelg är det dessutom men nog har pingsten förlorat en del av sitt skimmer när annandagen togs bort som röd dag och nationaldagen blev helgdag istället.
Min älskade mamma lämnade jordelivet för drygt 30 år sedan men saknaden efter henne kommer alltid att finnas. Vi stod varandra väldigt nära och kunde både skratta och gråta tillsammans.
Flera gånger har jag skrivit om henne här på bloggen och det känns fint att ha möjlighet att minnas henne också med dessa små berättelser.
Man får anledning att leta ännu lite djupare i de kära minnenas arkiv.
Hoppas att Mors Dag firats väl över hela landet trots coronarekommendationer och -restriktioner.
I alla fall verkar vädret ha varit ganska vänligt inställt till utomhusfirande.
Sommaren verkar vara på gång. Till och med här i norr.

Mammor kommer ju i alla möjliga former, färger och utföranden.
Jag säger hejdå för den här gången med några gulliga mor-och-barn-bilder.
Och så säger jag tack till maj och hälsar juni välkommen i morgon.
Bildstopp! Nu!
Annars riskerar det här inlägget att bli hur långt som helst ...
Okej, en bild till!

6 kommentarer:

  1. Fina mammor är värda att firas. De finns alltid med oss.

    Tidigare var den här måndagen annandag Pingst, men numera är det en vanlig helg. Spelar ingen roll för den som alltid är ledig, men visst gillade man dubbelhelger när man jobbade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fantastiska mammor ska uppskattas och hyllas. Egentligen alla dagar på året. De gör ett toppenjobb. Liksom fantastiska pappor.
      Trist att pingsten förlorade sin rödmärkta annandag. Den gjorde pingsthelgen lite extra festlig. Skulle tro att det är färre par som pingst-gifter sig numera.

      Radera
  2. Det finns inget sötare än djurungar! Jag firade min mor så länge hon fanns i livet. Däremot valde jag tidigt att inte själv fira Mors Dag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, djurungar faller man pladask för. De är bedårande.
      Jag firade också alltid min mamma på Mors dag. Och givetvis pappa på Fars dag.
      Ha-det-bra-kram!

      Radera
  3. Så fina mamma/barn-bilder du visar <3 Lyckliga du som hade ett så fint förhållande till din mamma, då har du minnen som är värda guld <3
    Ha en fin dag nu <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Djurbilderna är så jättegulliga! Man bara smälter. <3
      Mamma och jag hade mycket gemensamt förutom att vi var mor och dotter. Hon hade en härlig humor och vi kunde skratta tillsammans så tårarna rann. Vi tyckte båda om att handarbeta, att läsa poesi och lyssna på musik. Och ha långa djupa samtal om livet. I mina ögon var hon en toppenmamma. Hon kommer alltid att vara saknad.
      Ha det gott! Kram från "norr-norr". ;)

      Radera