lördag 24 april 2010

VACKRA KLÄDER

I mars skrev jag om "Filmstjärnor i papper", bloggen handlade om mina gamla klippdockor från 1950-talet som jag sparat. Jag trodde att dessa ting var totalt omoderna, men en dag nyligen när jag surfade runt på nätet och tittade in på CDON och sökte under rubriken "Art Deco" så fann jag av en händelse bl a de modehäften ni ser här nedan.
-
Det är pappersdockor med kläder från berömda modeskapare som Chanel, Dior m fl. Att titta på fantastiskt vackra kläder är ju aldrig fel, så plötsligt hade jag beställt fyra olika klippdocksböcker. Vid min ålder! Leken är över, men jag gillar verkligen bilderna!
Mina nyinköpta "Paper Dolls"


Art Deco Fashion


Classic Fashion of Christian Dior

Great Fashion of the Fifties

Chanel Fashion Review
---
På tal om pappersdockor så kan ni här se min grannes pappersdocka "Lena", 50 cm hög(!), som hon ärvt av sin mor. Jag hade aldrig tidigare sett eller hört om så stora klippdockor.

Önskar alla en fin lördagskväll.

2 kommentarer:

  1. Otroligt vad du hittar mycket vackert att visa.Skoj!!
    Trevlig kväll på dig också!

    SvaraRadera
  2. Tack, vad roligt att du tycker om mina bilder.

    SvaraRadera