lördag 16 januari 2010

ONT, DET GÖR ONT!


Oj, vad det är synd om mig! Men bara just nu! En värkande axel med tillhörande arm har länge varit ett problem. Hittills mest nattetid, med dålig sömn som följd. Men under den gångna veckan började det onda att även "invadera" dagarna. I går, fredag, blev läget ohållbart. Vårdcentralen kontaktades. Avskydd cortisonspruta injicerades. Och, tack, värken blev MYCKET värre! Doktorns order: "Ta det nu lugnt en vecka!"
-
Så här sitter jag nu vid datorn mitt i natten, med intensivt smärtande axel och arm. Att sova är helt otänkbart. Jag vet av erfarenhet att efter dylik spruta så blir det onda bara ondare innan det (förhoppningsvis!) klingar av. Har jag tur så blir lördagen - så småningom - uthärdlig. Jag ser fram emot det och en skapligt smärtfri helg. Med skön sömn. Jaaaaa!!!
-
Jag blir så glad för några uppmuntrande kommentarer som tröst. Tack på förhand!
-
Önskar alla en god och vederkvickande sömn! Natti, natti!

2 kommentarer:

  1. Ja, det är synd om dig. Jag hoppas emellertid att under dagen få hoppfulla rapporter om lindring i smärtan.

    SvaraRadera
  2. Hoppas det har gett med sig nu!!!!Det brukar ju hjälpa bra med dessa sprutor.Du får ta igen förlorad sömn nu förhoppningsvis!
    Sköt om Dig!

    SvaraRadera