onsdag 27 april 2011

KÖKSBILDER

För snart en månad sedan visade jag bilder från mitt kök. I en kommentar skrev LeiaMia att hon ville se mer. Jag lovade då att sätta in ytterligare några köksvyer på bloggen. Idag håller jag det löftet. 





Sparsmakat är ingenting för mig. Jag tycker om att ha alla mina ting omkring mig - en kär blandning av ärvt, köpt, fått, loppisfyndat och hemmapysslat. Men det finns stunder när jag önskar att inredningen endast bestod av bord, stol, säng, soffa. Det är när jag ska städa. (Men bara då.) Besökare brukar säga, med ett visst medlidande i både röst och blick: "Stackars dig när du ska dammtorka."

En kväll för många år (och många prylar) sedan, så ringde min mamma och frågade om hon och en väninna fick komma på ett litet besök. Javisst, det gick bra. Efter att mammas bekant gått runt i min lägenhet och beskådat loppisfynd och annat så sa hon: "Det här var allt en trevlig affär." En kommentar som framkallade många glada skratt!

Så småningom blir det kanske fler bilder från "affären" här på bloggen.

Som avslutning vill jag tipsa om gårdagens inlägg på LeiaMias blogg, där ser ni underbara naturbilder. Klicka bara på länken högst upp - och njut.

God onsdagskväll!

10 kommentarer:

  1. Nu ligger jag i lä, det var inte illa, prylar i taket tom. Det där med affär var kul. Hur har ni det med snön? Är det rasrisk fortfarande? Brittmari

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag flera gånger suttit i ditt kök så vet jag att det även finns plats för besökare, som i sin tur har väldigt mycket att titta på.

    SvaraRadera
  3. Randiga Tråden: Ibland undrar man var alla prylar kommer ifrån. Men gillar man loppisar så... --- Det vita täcket har tinat bort ovanligt snabbt så rasrisken är över för den här säsongen. Tack och lov! Någon saknad efter snön känner jag INTE!

    SvaraRadera
  4. Gunnel: Tydligen var vi samtidigt i kommentatorsbåset - när jag skrev så hade inte din kommentar kommit in. --- Du är så välkommen att återigen ta plats i mitt kök och titta på alla prylarna.

    SvaraRadera
  5. Gillar verkligen ditt överfulla kök.

    SvaraRadera
  6. Hej =) härlig blogg du har =) Och jätte härligt kök det med =) gillar "personlighet" i kök.
    Hit kommer jag gärna flera ggr, hoppas ni får en bra eftermiddag. Jessica

    SvaraRadera
  7. Hej Jessica! Välkommen både till min blogg och "till" mitt kök! Kul att du gillade båda. Välkommen åter!

    SvaraRadera
  8. Tack vad du är gullig!!! <3 Och tack för att vi fick se fler bilder! :-)

    SvaraRadera
  9. LeiaMia: Tack själv! Vad trevligt att bli kallad gullig. Det händer inte varje dag... :-)

    SvaraRadera