fredag 8 april 2011

TESTAR - IGEN!

Nu måste jag testa de nya redigeringsfunktionerna. (Långt ord!) Jag ska prova att lägga in bilder och flytta runt både dem och texten så får vi se om det fungerar.

Nu gör jag nytt stycke och har jag tur så blir mellanrummet precis som jag vill ha det - d v s perfekt.

 Alla vet ju att datorer lever sitt eget liv och när de känner för att trilskas och göra livet surt för oss användare, så har vi egentligen ingenting att sätta mot.

Är man då, som jag, en mycket ordinär datorklickare så händer det att man blir alldeles ställd och knappt vågar starta sin "låda" igen för vad den ska hitta på härnäst.


Jag avundas de verkligt kunniga. De som obesvärat klickar runt och har full koll på alla tangenter, funktioner, hjälpmedel och system. Jag känner mig så ofta helt vilse i den berömda pannkakan. 
 
Men nu ger jag mig ut på svag is och testar nya bloggfunktioner. Om de fungerar så har det plötligt blivit ännu roligare att blogga. Spänningen är oooliiidliiig.

Allt är som ett enda stort äventyr.
 Häng med!

7 kommentarer:

  1. Oj,det var avanserat vill jag lova!

    SvaraRadera
  2. Tänk om jag kunde lära mig allt detta, det är så mycket som jag inte kan, skulle behöva gå kurs.

    SvaraRadera
  3. Fint att du hittade att man måste ändra "inställning." Nu har Blogspot faktiskt blivit mycket bättre. Bra att man kan förhandsgranska och flytta bilder.
    Godnatt!

    SvaraRadera
  4. Yvonne och Randiga Tråden: Faktiskt inte alls så avancerat. Och väldigt enkelt att byta till den uppdaterade redigeraren. Så här gjorde jag:

    LOGGA IN > klicka på INSTÄLLNINGAR > klicka på VÄLJ INLÄGGNINGSREDIGERARE > klicka på UPPDATERAD REDIGERARE (rekommenderas) > klicka på SPARA. Klart!

    Fler möjligheter att redigera och flytta runt bilder. Kul! Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Gunnel: Ibland kan det vara bra att ändra inställning. Och det kan gälla det mesta här i livet. ;-)

    SvaraRadera
  6. Har också ändrat nu.Få se hur det finkar nästa gång jag skriver.
    TACK för tipset!

    SvaraRadera