tisdag 12 april 2011

ORDLÖST

Av någon anledning kom mitt hjärnkontors minnesavdelning helt plötsligt ihåg denna LP som jag köpte den 26 mars 1977. (Jag har någon slags tvångstanke om att jag alltid ska skriva ner inköpsdatum på det mesta jag drar hem. I alla fall skivor och böcker. Det är lite kul att se när man köpte den eller den.)

Någon dag i mars för 34 år sedan hade jag hört LE MATIN SUR LA RIVIERE på radion och tyckte den var bra. Och lite ovanlig så tillvida att Eve Brenner, med vacker röst, sjunger - men inte med ord. Och nu kan hon naturligtvis höras på Youtube. Just den här länken nedan bjuder också på fina naturbilder.



God tisdagskväll. 

3 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk röst!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag måste ha tyckt det redan 1977 efter att ha hört Eve Brenner en endaste gång i radion.

    SvaraRadera
  3. Jag hade också den. Så vackert så vackert.

    SvaraRadera